Apple Pay, serviciul prin care orice deținător de card de debit sau de credit, persoană fizică sau juridică va putea face plata cu telefonul. Acum că Apple Pay a fost lansat oficial și în România, băncile se așteaptă ca numărul tranzacțiilor cu cardul să crească, doar că acestea oricum sunt în creștere.
Bun, ce înseamnă Apple Pay mai exact și cu ce ne ajută?
Orice utilizator de telefon iPhone 6 și mai nou își poate adăuga cardul în telefon și face plăți cu el. Ca să adăugați un card trebuie să intrați la Settings – Wallet & Apple Pay – Add Card – Continue și apoi selectați banca de unde aveți cardul.
Deși la început, prima banca care a anunțat că va oferi servicii prin Apple Pay a fost doar ING, acum sunt mai multe, oarecum era și normal. Băncile și alte carduri ce pot fi folosite în Apple Pay sunt: ING, Banca Transilvania și UniCredit Bank. Pe lângă acestea mai pot fi folosite și cardurile de la: Revolut, Monese, Orange Money și Edenred. Acestea sunt cele listate, dar am observat că există și opțiunea să adăugați alt tip de card. Nu l-am folosit, dar puteți încerca.
Cu ce ajută serviciul Apple Pay? Păi este același beneficiu ca și la diferența dintre cash și card. Adică, aici nu vă mai trebuie nici una, nici alta, pentru că mai toată lumea pleacă cu telefonul și atunci când se duce să arunce gunoiul, de cumpărături deja nu mai vorbim. Sau poate că ieșiți în pauza de masă cu colegii și vă uitați (printr-o minune) toți portofelele în birou. BAM – Apple Pay, dacă aveți telefon iPhone 6 sau mai nou. Bine, serviciul funcționează și cu Apple Watch sau iPad.
„Plățile prin Apple Pay sunt extrem de sigure, informațiile despre conturi nefiind transmise comercianților atunci când sunt efectuate tranzacții. Apple Pay utilizează un număr specific dispozitivului și un cod de tranzacție unic, prin urmare datele cardului nu sunt niciodată stocate pe dispozitivele utilizatorilor sau pe serverele Apple. Mai mult, la fiecare tranzacție, este necesar ca utilizatorii să se autentifice cu funcțiile Face ID, Touch ID sau cu o parolă. Atunci când utilizatorii plătesc în aplicații sau pe site-uri web, comercianții primesc informații precum numele, adresa de e-mail, adresa de livrare, pe care aceștia autorizează să le împărtășească. Apple Pay nu necesită conexiune la Internet pentru a putea fi folosit pentru plata în magazine, folosind tehnologia NFC pentru a comunica cu terminalele POS”, scrie în comunicatul de presă de la ING România.
Tot de la ING am aflat că 92% dintre terminalele POS acceptă tranzacțiile contactless, în timp ce 73% dintre cardurile deținute de români sunt contactless. Așa că aveți grijă că există șanse, mici ce este drept, să nimeriți un magazin care nu are POS contactless.
Eu am ales să-mi pun în Apple Pay unul din cardurile virtuale de la Revolut. Nu știu de ce, pentru că oricum serviciul Apple Pay pare cel mai sigur, poate că așa m-am obișnuit, să nu-mi folosesc cardul fizic ci unul virtual.
Din câte am înțeles, ING avea înregistrate la ora 18.00 peste 23.000 de carduri în Apple Pay. Un număr impresionant pentru o bancă, luând în considerare că vorbim doar de utilizatori de telefoane iPhone 6 și mai noi, doar de România și nici măcar 24 de ore de la lansarea oficială Apple Pay în România.
Dacă mai luăm în considerare și faptul că extrem de mulți utilizatori folosesc cardurile Revolut și îi mai adăugăm și pe cei de la restul băncilor, în 24 de ore de la lansarea Apple Pay în România sunt sigur că se vor înregistra mai multe carduri în acest serviciu decât a reușit Revolut în primul lor an în România. Posibil să pierd pariul, dar tot spune multe, pentru doar 24 de ore!
Lasă un răspuns