Se spune că omul din greșeli învață, iar experiențele care urmează și pe care le voi împărtăși cu voi, susțin cu tărie această afirmație. Aud din ce în ce mai multe experiențe neplăcute ale clienților, în taxi, dar există și o parte bună în toate astea. După multe discuții, cu foarte mulți oameni, un client a venit cu o idee genială din punctul meu de vedere.
Pentru că acest domn merge zilnic cu taxiul, a ajuns să-i deosebească pe șoferii neserioși și necinstiți, de cei care fac cinste acestei meserii. Așa că atunci când găsește un taximetrist care lui i se pare în regulă, îi cere un număr de telefon prin care să-l contacteze personal atunci când are nevoie de taxi.
Bun. Nimic ieșit din comun până aici, mulți sunt cei care fac acest lucru, dar acest domn a dus-o mai departe. Mi-a arătat agenda lui telefonică unde are peste 50 de numere de telefon personale, ale șoferilor de taxi. Care este diferența? În primul rând, după spusele lui, acest domn nu a mai sunat la firmele de taxi de mai bine de 3 ani. Atunci când dorește un taxi, își rezervă timp și sună la fiecare număr în parte până găsește unul dintre ei, prin zona lui.
I s-a întâmplat de multe ori să nu găsească pe nici unul în zonă, din diverse motive: era weekend și mulți nu lucrau sau pur și simplu era atât de aglomerat, așa cum este aproape în fiecare după-masă în București dupa ora 16 și în 10 minute avansezi, dacă ești norocos, 500 m; așa că a ajuns să folosească altă metodă.
Dacă șoferul este la o distanță pe care o parcurge în 15-20 de minute, iar șoferul este liber, le cere să pornească aparatul de taxat, în timp ce se îndreaptă spre el. În acest fel, șoferul este sigur că la sfârșit are parte de o cursă bună, asta pe lânga bacșișul pe care îl mai lasă în plus, asta ca să fie sigur că șoferul o să vină și data viitoare.
În rândul clienților, sunt mai multe tipuri de oameni (ca peste tot de altfel): cei care se uită la bani și se urcă în cel mai ieftin taxi pe care îl găsesc în stațiile de taxi și apoi se plâng de modul în care au fost tratați; cei care merg foarte rar cu taxiul și nu cunosc prea bine diferențele și cei pentru care este mai important să aibe asigurat un taxi decent, să meargă în siguranță și fără alte probleme, decât suma de pe aparat.
Este foarte adevărat că în mod normal, nu ar trebuii să existe aceste diferențe, toți ar trebuii să fie la fel, dar luând în considerare că trăim în România (și asta ne ocupă tot timpul), drepturile clienților sunt încălcate, de la firmele de taxi, până la cei care au puterea de a face ceva (de la controale mai dese, până la reguli mai stricte și apoi verificate dacă sunt aplicate), dar preferă să nu o facă din diverse motive.
Lasă un răspuns