De ce ar avea cineva nevoie de sfaturi din și pentru taxi? E simplu, nimeni nu merge cu taxiul pentru că ajunge prea devreme la muncă sau pentru că nu vrea să consume combustibilul din mașina personală. Nu vreau să se înțeleagă că ar trebui un anumit tratament șoferilor de taxi, doar să aveți cei 7 ani de acasă, o cerință minimă care ține de educația fiecăruia, asta dacă doriți să fiți tratați în același mod, adică respectuos. Nu vă garantez că așa va fi mereu, dar șansele vor fi de partea voastră.
Aceste sfaturi din taxi, vin după ce am realizat că am acordat tratament diferit în funcție de bunul simț al clientului. Împart aceste sfaturi cu voi pentru că poate nu realizați că greșiți undeva, poate vi se pare normal să faceți un lucru care pe șoferul de taxi îl deranjează și prin urmare stați la toate cozile din trafic.
- În cei 7 ani de acasă spune că este politicos să saluți atunci cănd intri undeva, așa ar trebui să faceți și în taxi. Clientul intră în taxi, deci politicos este ca el să salute primul.
- Când vedeți un taxi, indiferent că este pe liber sau nu, întrebați dacă se poate să vă urcați, indiferent dacă este stație de taxi sau nu. Poate șoferul s-a oprit să fumeze, să de-a un telefon și nu dorește să vorbească de față cu clientul sau poate dorește o mică pauză. Nimic nu vă dă dreptul să vă urcați în taxi ca în mașina personală.
- Încercați să vorbiți cu „dumneavoastră”. Indiferent de vârsta șoferului, felul cum arată el sau mașina, este bine să păstrați o distanță și prin această metoda veți păstra un statut de client. Dacă îi vorbiți din prima la per tu, arătați că vă permiteți anumite lucruri, că nu vă deranjează și de aici își va permite și șoferul anumite discuții cu voi, lucru care poate vă deranjează pentru că voi ați fost obișnuiți să vorbiți tot timpul la per tu, cu prietenii, colegii sau familia și deodată un străin își permite anumite gesturi sau vorbe doar pentru că i-ați arătat că nu vă deranjează. Dacă nu doriți să vă împrieteniți, păstrați distanța prin această metodă.
- Nu mâncați în mașină. Nu este mașina voastră, nu ați închiriat-o, dacă o murdăriți, mai mult ca sigur nu vă convine să plătiți 30-40 lei pentru un interior cu degresant la spalatorie. Este ușor să spuneți ca aveți grijă dar la fel de ușor este să cadă o bucățică de șuncă din sandwich sau un cartof cu maioneză și pata nu se curăța cu un survețel umed. Chiar dacă s-ar curăța pe moment, după ce se usucă, pata va reapărea pentru că acel șervețel umed nu poate curăța o pată de mâncare. La covrigi este aceeași situație, cad pe banchetă bucățele mici de sare pe care nu le vedeți și foarte puțini au fost cei care atunci cănd s-au dat jos, sau uitat dacă au lăsat mizerie în urma lor. Înca un defect ar fi că rămâne mirosul de mancare în urma voastră pe care, umătorul client este obligat să-l suporte. Chiar dacă mașina este deja murdară, nu aveți voi dreptul să decideți dacă să mâncați în mașina omului pe care tocmai l-ați cunoscut. Puteți să-l rugați pe șofer să vă aștepte să terminați ce mâncați în acel moment și pe urmă să mergeți în cursă. Voi vă urcați într-o mașină personală și plătiți servicul de a fi transportați, atât, nimic mai mult.
- Sunt sigur că pe unii dintre voi nu vă deranjează când șoferul vorbește la telefon dar când observați că nu mai acordă la fel de multă atenție la condus pe cât acorda înainte să vorbească la telefon, începeți să fiți deranjați de faptul că șoferul vorbește la telefon. Aceeași regulă se aplică și în situația în care clientul vorbește la telefon. Pe lângă faptul că nu este plăcut să aud ce vor face la noapte sau că pe el îl deranjează culoarea lenjeriei intime pe care ea a purtat-o cu o seară în urmă. Indiferent de discuția pe care o aveți la telefon, nu este plăcut să-l obligați pe șofer să asculte conversația. Aceeași situație se aplică și când șoferul vorbește la telefon, dacă vă deranjează, puteți să-i atrageți atenția pe un ton politicos și dacă șoferul este cu toate țiglele pe casă, o să termine conversația. Nu se pune problema că șoferul ascultă intenționat conversația voastră dar sunteți într-un spațiu închis de maxim 2 metri, vrei, nu vrei, tot se aude.
- După ce v-ați urcat în mașina și ați comunicat șoferului, destinația unde doriți să ajungeți, puteți să-i spuneți și traseul pe unde doriți să mergeți. În felul acesta, evitați discuții precum: „de ce ați luat-o pe aici și nu pe cealaltă stradă?” Clientul, nu știe mereu cele mai scurte trasee sau rutele cele mai puțin aglomerate. Poate pe strada X a avut loc un accident de mașină, nu aveți de unde să știți și șoferul ocolește ca să nu stați în cozi interminabile. De multe ori mi s-a întamplat să iau cu mașina oameni din pronvincie care cunoșteau doar bulevardele principale și binențeles că am avut parte, tot drumul, de discuții fără rost. El știa un singur drum și pentru că eu am mers printre străduțe, credea că-l ocolesc. I-am arătat pe hartă că mergem paralel cu drumul principal, doar că nu stăm la nici o coadă dar binențeles că nu am avut cu cine să mă înțeleg si m-am ales cu o reclamație.
- De multe ori am fost în situația, când, ajuns la adresă să constat că aveam de transportat un număr mai mare de bagaje decât clienți. Nimic rău în asta, exceptie făcând faptul că nu toți avem portbagajele libere și unii clienți vin cu idei geniale de a pune bagajele pe bancheta din spate, bagaje care până să ajung la ei, stăteau pe jos. Bancheta din spate este pentru persoane, nu pentru bagaje sau animale de companie. Când faceți comandă la taxi și aveți prea multe bagaje, spuneți-i dispecerei că aveți mai multe bagaje și o să vă caute o mașină cu portbagaj liber sau o mașina break, depinde de nr. de bagaje. Am pățit de câteva ori, clientul să pună, fără să observ, o plasă mai mare de supermarket, pe banchetă și la o curbă sau frână mai bruscă, plasa să se răstoarne și să păteze bancheta. Binențeles că pe moment, clientul nu a spus nimic și am observat abia a doua zi pe lumină sau când mi-a atras atenția unul din clienții următori. Bagajele se pun în portbagaj sau le picioare, pe preș.
Sunt sigur că există și opusul șoferului față de ce am prezentat eu mai sus, de aceea nu este frumos să generalizați pentru ca nu se știe când sunteți pe grabă și dacă tratați soferul, contrar față de sfaturile mele de mai sus, întârziați o să ajungeți la destinație. Desigur că în situații de nesimțire extremă din partea șoferului, oricând puteți să-i faceți reclamație. De asemenea nu recomand nimănui să se urce într-un taxi care vă face preț sau primele vorbe sunt: „unde mergi boss?”.
Pentru alte sfaturi sau întâmplări neplăcute în taxi, aștept comentarile voastre ca să le dezbatem împreună, din punctul de vedere al șoferului cât și al clientului.
Aceste sfaturi, vă vor ajuta să faceți o impresie bună șoferului de taxi iar dvs. veți ajunge mai devreme acolo unde aveți nevoie. Drumuri bune.
Lasă un răspuns