Ieri am participat la Social Media Summit – București 2020, organizat de Revista Biz, la Palatul CEC. Deși au ajuns la a 11-a ediție, pentru mine a fost prima dată când am participat. Scopul evenimentului a fost, este și va fi de a aduce pe scenă oameni din cât mai multe domenii cu funcții importante de conducere, pentru ca noi să plecăm cu cât mai multe informații, dar și relații noi. Cel din urmă fiind mai important.
Nu am să vorbesc foarte mult despre vorbitorii care au urcat pe scenă la Social Media Summit, pentru că am observat că majoritatea organizatorilor urcă pe YouTube înregistrarea evenimentului, după câteva zile. În schimb am să vorbesc strict despre experiența și impresiile mele, după o zi întreagă de socializare la acest eveniment.
Vorbitorii de la Social Media Summit 2020 care m-au impresionat
Din primul grup de vorbitori am fost uimit de volumul mare și foarte bine aranjat, de informații. Cel puțin la Mihai Bonca, nu am avut timp să-mi iau nici o notiță, am fost ca hipnotizat. Plus că omul ăsta vorbea fără întrerupere. Căutați-l pe YouTube și urmăriți-l. Are lucruri interesante de spus.
Prezentarea lui Iulia Pencea a început cu întrebarea: care credeți că influențează mai mult? Conținutul online sau discuțiile față în față? A venit cu mai multe statistici care arătau și faptul că deși mai mulți oameni stau în online, atunci când vine vorba de încrederea în informații, TV-ul și ziarele rămân în continuarea prima opțiune a românilor.
Iulia Pencea a venit cu câteva studii care m-au cam uimit. Unul ar fi că până la sfârșitul anului 2020, 82% din populație va fi influențată de conținutul video. Adică adio poze photoshopate și texte complicate, care să te facă să privești în cruciș. Video-ul va fi la putere.
Tot Iulia ne-a mai prezentat și o previziune sumbră. În prezent ne aflăm în ultimul deceniu în care noi încă mai avem puterea de decizia când vine vorba de cumpărături. În curând vom găsi la rafturi, în supermarketuri AI (Artificial Intelligence) care ne va oferi recomandări personalizate. Și vor fi atât de convingătoare încât vom renunța la produsul pe care l-am avut în minte atunci când ne-am îndreptat către acel raft. Ne vom pierde dreptul la decizie.
La finalul prezentării, discuția face to face avea un procentaj mai mare, atunci când venea vorba de ce anume ne influențează mai mult. Nu cu mult, dar încă domina. Asta înseamnă că oamenii încă mai au puterea, până ne vom pierde și acest drept. Ultimul deceniu.
Ultimul vorbitor din primul grup a fost Cristian Florea și strategia lui în social media de pe LinkedIn. A fost revelatoarea prezentarea lui pentru că ne-a prezentat platforma LinkedIn, pe înțelesul tuturor. Și, culmea, la final de zi mi-a lăsat impresia că a fost singurul dintre vorbitori care ne-a oferit rețeta lui.
Majoritatea au venit cu proiecte pe care le-au făcut în trecut și modul în care le-au creat, dar Cristian ne-a arătat modalități cu care să reușim un reach mai mare în platforma LinkedIn. Un plus imens pe care LinkedIn îl are în prezent este că dacă cineva îți da Like sau comentariu la postare, prietenii tăi vor vedea asta și te poți trezi cu noi cunoștințe și viitori urmăritori, exact când te aștepți mai puțin.
Practica asta a avut-o și Facebook până acum 3-4 ani, dar ușor ușor toate platformele elimină astfel de practici atunci când se măresc din cauza volumului mare de date, practică pe care și LinkedIn, cel mai probabil o va face în următorii ani.
Impresii finale de la Social Media Summit – București 2020
Au mai fost vreo 2 vorbitori care mi-au captat atenția cu practicile lor, dar nimic WOW, care să reinventeze industria online. Ca și la ultimul eveniment despre social media la care am fost, am plecat convins că doar se vinde impresia că pe scenă, vorbitorii îți vor vinde rețeta succesului. Realitatea este diferită.
Fiecare vorbitor are o poveste interesantă de spus și asta este tot ce va spune pe scenă, pentru că evenimentul este înregistrat și urcat pe YouTube și probabil alte rețele unde va rămâne pe vecie. E clar că nu o să-și dea cheia succesului, dar dacă ești iute de limbă, poți afla mult mai multe lucruri interesante, la pauză.
Discuțiile față în față dintre tine și vorbitorul care crezi tu că are răspunsuri pentru viitoarele tale planuri, păi ăsta este tichetul de aur, care merită toți banii. Unde mai pui și noile relații pe care ți le faci acolo. Agenții de marketing, colaborări noi sau prieteni cu interese comune. Astea nu apar în înregistrarea video de pe YouTube.
Suntem în primele 15 țări care au acces la noile tehnologii.
Nu suntem în primele țări care vor o viață mai simplă.
Cristian Florea a zis
Mulţumesc mult pentru aprecieri! Spor în toate!