AbiliTaxi este un proiect pilot al Primăriei Municipiului București prin Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB), alături de Asociația RESTART Cauză Bună prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 275/2018.
În această primă etapă a proiectului, DGASMB a achiziționat un autovehicul pentru persoane cu dizabilități, iar Asociația RESTART Cauză Bună a achiziționat 3 astfel de autovehicule pentru care Primăria București suportă costurile de achiziție.
Prima etapă a proiectului pilot AbiliTaxi a început pe data de 14.08.2018 și în următoarele 12 luni, cele 4 autovehicule vor fi puse la dispoziția persoanelor cu dizabilități. Pentru a beneficia de transport gratuit pe raza Capitalei în regim de comandă prealabilă, potențialii beneficiari trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- să aibă certificat de handicap emis de un Consiliu Local de sector;
- să aibă domiciliul în Municipiul București;
- să nu fie instituționalizați într-un centru rezidențial public;
- să nu realizeze alte venituri în afara indemnizației de handicap și bugetului complementar și a stimulentului pentru integrarea sociala a persoanelor adulte cu handicap;
- să se înscrie în baza de date a DGASMB pentru utilizarea serviciului de transport gratuit.
Doar după ce se face înscrierea în baza de date a DGASMB, se poate obține numărul de telefon la care se pot face solicitări pentru transport. Transportul gratuit pentru persoanele cu dizabilități trebuie solicitat cu 48 de ore înainte și poate fi utilizat pentru programări medicale sau evaluări ale comisiilor de sector sau pentru deplasări personale, doar pe raza Capitalei, de luni până vineri, intre orele 9-17, în prima faza a proiectului.
Pentru înscrieri în baza de date a DGASMB, persoanele interesate de serviciul de transport accesibilizat gratuit vor completa o cerere (disponibila pe site-ul www.dgas.ro/transport-accesibilizat începând cu data de 14.08.2018), care se transmite pe e-mail la adresa registratura@dgas.ro sau prin depunere/posta la sediul din str. Constantin Mille , nr. 10, sector 1. Persoanele care nu pot descărca/printa cererea, pot trimite informațiile solicitate în cerere, în corpul unui e-mail, transmis la aceeași adresa registratura@dgas.ro.
NOTĂ: În vederea dezvoltării ulterioare a proiectului și pentru dimensionarea resurselor necesare, respectiv a necesarului de mașini accesibilizate pentru transportul persoanelor cu dizabilități motorii, utilizatoare de fotoliu rulant ELECTRIC, rugăm ca utilizatorii de fotolii rulante electrice interesați de transportul individual accesibilizat să ni se adreseze, indicând tipul de fotoliu rulant electric utilizat și greutatea acestuia, având în vedere faptul că nu exista nicio statistica concretă cu privire la numărul utilizatorilor de fotolii rulante ELECTRICE din Capitală.
Mă bucur și salut ideea Primăriei București pentru acest pilot: AbiliTaxi și sper să fie ceva permanent, nu doar pentru 1 an de zile. Din păcate, eu am fost de câteva ori în situația neplăcută de a refuza curse pentru persoane cu dizabilități pentru că nu am spațiul necesar, dar acum, prin acest proiect pilot, persoanele cu dizabilități din București vor beneficia de transport gratuit.
Lasă un răspuns