Nu prea am vorbit despre social media pentru că m-am gândit, până acum, că nu sunt cel mai potrivit să fac asta. Dar m-am umflat puțin în pene după ce am văzut filmul Follow Me. Ce fel de oameni au ajuns să fie numiți influenceri și cât de mult ne poate afecta, la nivel de comportament, o mână de aplicații ce par că ne fac viața mai ușoară.
Chestia cu influencerii nu o s-o aprofundez mai mult decât o face filmul, cel puțin nu acum, dar să rețineți bine un lucru pe care îl veți găsi și în film: acest gen de persoane sunt celebre datorită rețelelor sociale și ei sunt numiți influenceri pentru că pot ajunge la un număr mare de oameni cu ajutorul internetului, dar dacă mâine s-ar închide toate aceste aplicații, ar mai fi oare numiți tot influenceri? Și pe cine ar mai influența? Alegeți-vă cu mare atenție pe cine urmăriți.
Mai bine, s-ar numi panouri publicitare ambulante decât influenceri.
O idee interesantă ce se află chiar sub nasul nostru. De fapt, sub nasul celor care participă în mod regulat la evenimente ce au ca temă social media. Trebuie să fi observat măcar o dată un loc special amenajat unde vi se face o poză, iar apoi îi dați adresa voastră de email unei fete, în majoritatea cazurilor frumoasă, iar ea vă trimite poza.
Simplu, elegant și drăguț, nu? Ei bine, totul este de fațadă pentru că, de fapt, voi plătiți acea companie. Când alegeți să le oferiți adresa de email, brandul, mai târziu, poate să vândă baza de date cu toate adresele de email pe care le are către o firmă terță. Cam asta se întâmplă atunci când vă treziți abonat cu adresa de email la diverse chestii.
Eu de exemplu, am primit mail de la un site care vindea lenjerie intimă pentru femei, dar trebuie să recunosc că în acea perioadă era o mare nebunie a firmelor ce stăteau la ieșirea din marile supermarketuri și, pe baza bonului, dacă aveai produse cumpărate de la ei, primeai ceva pe moca, doar dacă le ofereai și adresa de email.
Undeva pe la jumătatea filmului este o secțiune cu și despre vloggeri. Mai exact tipul care a filmat cu o cameră dslr aproape tot filmul, ajunge la un mare eveniment (VidCon) unde vin greii din social media.
Asri Bendacha, tipul care filmează, se adună pe lângă mulțime și întreabă ce se întâmplă aici. Copiii îi explică că individul X este un mare vlogger. I-a întrebat pe copii ce îl face atât de popular și de bun, iar aceștia i-au răspuns că individul X postează foarte multe despre copiii lui, pe unde se duc și ce alte chestii mișto mai fac împreună. Mai pe scurt, că are o familie superbă, „înțelegi?”.
În continuare, Asri pune întrebări foarte bune: Ce este atât de special la familia lui? Familia ta nu este drăguță? Familia ta nu face lucruri drăgălașe? Cu ce este mai bună familia lui decât a ta?
Răspunsurile poate că vor convinge pe cineva care dorește să creadă în acești vloggeri, dar semnele, gesturile corpului vor trăda extrem de ușor pe oricine. Fata care a răspuns la aceste întrebări a stat tot timpul cu mâinile încrucișate și se vedea clar cum încerca să caute un răspuns.
Păi scuză-mă, dar când spui că îți place ceva sau de cineva atât de mult încât să te duci la ditamai evenimentul, poate chiar într-o altă țară, ar trebui să dai astfel de răspunsuri înainte ca respectivul să termine de pus întrebarea, că doar iubești acea persoană și tot ce reprezintă ea, nu?
Din nou și iarăși, mai încolo, o fază tare mișto din film. Chestia asta cu social media este că trebuie să fii mereu online. Trebuie să scrii sau să faci poze și filmări din locurile pe care le vizitezi, ca să ai conținut. Pentru că dacă nu oferi conținut, urmăritorii te părăsesc, doar că acest gen de despărțire este definitivă.
Kim Kardashian a trăit-o pe pielea ei când a postat pe Instagram o poză în care avea pe deget un inel de aproximativ 4 milioane de dolari, din hotelul în care se afla. Mai târziu, niște hoți deghizați în polițiști au jefuit-o. Timp de 3 luni, Kim Kardashian nu a mai postat nimic pe rețelele de socializare, 16 oameni au fost arestați, iar inelul încă lipsește.
Acum, că am ajuns aproape de finalul filmului Follow Me, constant că acest film este recomandat oamenilor trecuți de 30 de ani sau care au deja copii, dar și celor care nu fac parte din aceste criterii, dar doresc să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în social media.
Urmărind acest film, poate așa vor înțelege mai bine, părinții, la ce se expun copiii lor când îi lasă, conștienți, să folosească aplicații de genul Instagram sau Snapchat. Poate că acum, acești copii nu arată semne că ar avea probleme, dar în 10 ani…..Gândiți-vă că facem parte din generația pe care se experimentează toate chestiile astea și se vor vedea efectele peste mult mai mult timp, iar alții peste o generație.
Stau și mă gândesc la cum le oferim acestor companii detalii private din viețile noastre și noi suntem atât de bucuroși că avem aceste aplicații care „ne fac viața mai frumoasă” și pe deasupra, mai sunt și gratuite.
Oare chiar nu a învățat nimeni lecția că nimic nu este gratuit în viața asta? Oare chiar nimeni nu realizează că, din moment ce oamenii simpli pot descoperi că aceste aplicații ne pot face mai mult rău decât bine, oamenii din spatele aplicațiilor trebuie deja să știe aceste detalii și cu toate astea, nu se grăbesc să facă ceva.
Trebuie să înțelegeți că acești creatori de aplicații au echipe întregi de oameni care fac cercetări comportamentale și sunt extrem de secrete.
După ce am tot pălăvrăgit cu tastatura, las aici trailer la film poate vă tentează mai mult partea vizuală. Filmul Follow Me poate fi vizionat și pe Netflix, acolo unde, de altfel l-am vizionat și eu.
Lasă un răspuns