• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Confesiuni
    • Confesiuni
    • Sfaturi utile
    • Gânduri
  • București
    • București
    • Evenimente
  • Recenzii
    • Cărți
    • Filme
  • Contact
Confesiuni din taxi

Confesiuni din taxi

Blog

Motivele pentru care au protestat taximetriștii azi în București

7 februarie 2024 De bogdan Lasă un comentariu

Cluj, Brașov, Iași, Timișoara, Brăila, Craiova, Ploiești, Galați, Buzău, Neamț, Gorj, Alba, București. Acestea sunt județele (sper că nu am omis vreun grup), din care au venit taximetriști pentru a lua parte la protestul organizat azi în Piața Constituției din București. O parte dintre aceștia au venit chiar de ieri seară în București. Lăsând la o parte toate glumele proaste despre taximetriști, câți dintre voi ați face asta pentru meseria unde lucrați?

5 cereri pentru care au protestat taximetriștii azi în București

Cereri au fost mai multe, însă la final de zi și după discuțiile de la Guvern s-au înțeles asupra celor 5 idei pe care le discut imediat. Însă până atunci vreau să purtam o discuție pentru că omul de rând care merge cu taxiul chiar și o dată pe săptămână, acest protest de azi este o necunoscută. Mulți nu înțeleg de ce suntem nemulțumiți, iar o parte dintre clienți cred că noi vrem ca serviciul de ride sharing să fie interzis în România.

Nimic mai fals. Da, sunt taximetriști care asta își doresc, însă ei nu reprezintă majoritatea. Da, poate că în visuri umede ne-am dori ca ei să nu existe și în același vis afară plouă, cu bani, și pisica mea muncește pentru mâncarea ei.

Datorită taximetriștilor există O.U.G. 49/2019 care reglementează (mult spus) serviciul de ride sharing în România. Și să lămurim un detaliu: ei fac transport alternativ de persoane, taxiurile sunt încadrate la transport public de persoane. Prin urmare nu au aceleași drepturi ca și taximetriștii, printre acestea se numără și accesul pe benzile unice de transport persoane.

Acum, lăsând la o parte experiențele proaste și alte subiecte ce nu-și au locul acum și aici, vă asigur că în domeniul vostru de muncă, dacă ar apărea o alta firmă nereglementată de nici o lege și care nu este supusă controalelor, iar prețul și l-ar face în funcție de vreme și trafic, puteți să mințiți cu mâna pe Biblie că tot nu vă cred.

Nu mai zic de evaziunea fiscală, pentru că, pentru banii aceia nu s-au plătit taxe și nu existau nici contracte de muncă. Nu că acum ar fi prea multe.

Ne-am bucurat pe moment că au fost cumva reglementați, dar la scurt timp ne-am dat seama ce schemă s-a făcut. În primul rând că evidențierea lor în trafic se face printr-un ecuson mic cât palma care trebuie să stea în geam. Un polițist cu greu îi poate observa în trafic la timp pentru a-i opri la control, cu atât mai puțin pe timp de noapte, iar mulți nici nu-l afișează, așa cum noi taximetriștii suntem opriți mereu de vreo 5-6 instituții ale statului.

Însă paguba cea mai mare a venit de la faptul că ei nu au fost limitați. Taxiurile, în orice oraș din România sunt limitate ca număr de licențe. Adică o primărie nu poate emite mai multe licențe de 4 la 1.000 de locuitori, conform legii taximetriei 38/2003. În prezent, în București există peste 50.000 de astfel de mașini care practică serviciul de ride sharing. Sunt tare curios să-mi explice și mie cineva cum acest sistem revoluționar a rezolvat problema traficului, așa cum mulți experți de pe internet și o mână de politicieni au tot spus.

Vă invit la alt exercițiu de imaginație. Aveți un magazin universal într-un sat, cartier sau unde vreți voi. Singurul pe o rază de câteva sute de metri, câți bani faceți într-o zi? 100 de lei? 1.000 de lei? 100.000 de lei? Și dintr-o dată se mai deschid încă câteva zeci de magazine pe aceeași stradă. Acestea nu au nevoie de toate aprobările pentru care voi ați plătit și așteptat mult timp să iasă. Câți bani mai faceți voi pe zi? Aceiași bani sau cumva venitul s-a diluat? Așa s-a întâmplat si cu domeniul acesta. Nu am cerut să fie interziși, doar reglementați corect.

Care au fost cerințele asupra cărora s-au înțeles azi după protest

Protest taximetriști București
  • limitarea la 2 la 1.000 de locuitori
  • eliminarea contractului de comodat și închiriere
  • vechimea maximă de 10 ani pe mașină
  • entitate fiscală înregistrată în România.

Limitarea la 2 mașini de ride sharing la 1.000 de locuitori

Da, este mai puțin decât la taxi, dar să nu uităm un detaliu interesant: ei fac transport alternativ de persoane, nu transport public. Poate că nu dați doi bani pe diferențele astea, însă ele sunt esențiale.

Plus că piața de transport de persoane se va mai așeza, pentru că noi am ajuns la muchie de cuțit și cu noile taxe nu este deloc ușor, în timp ce alții vin pe bandă rulantă. Vin șoferi din toată țara în weekend la București și dorm în mașină pentru a practica acest serviciu. Nu, nu zic că-i este ușor acelui om, dar nici eu nu trebuie să suport alegerea lui. Sunt firme în toată țara care caută angajați în diverse domenii și nu găsesc, locuri de muncă unde nu se cer studii superioare.

Inclusiv ei între ei se ceartă. La o firmă cu o flotă mare de mașini la ride sharing, la o versiune mai premium, toți cei 16 șoferi au plecat în aceeași zi, în semn de protest față de șoferii aduși din țară să facă ride sharing în București. Inclusiv lor le diluează piața de clienți. Bănuiesc că ați văzut mașini Tesla prin București la ride sharing, știți cât este planul pe zi acolo pentru mașina aia? 700 de lei. Știți cum își permit? Din cursele alea pe care le plătiți și de 5 ori mai scump decât la taxi, pentru 30 de minute de confort într-o mașină premium în timp ce probabil i-ați plâns de milă omului din provincie care vine aici să facă un ban necinstit.

Eliminarea contractului de comodat și închiriere

Existența acestui contract însemna că un SRL deține mașina și altă persoană muncește. Ok, asta se întâmplă și în prezent la contractele obișnuite de muncă, însă diferența la aceste contracte de comodat si închiriere este că banii din cursele cu cardul intră în contul societății care deține mașina, acesta își oprește partea lui și îi dă șoferului ce-i mai rămâne și detaliul crucial este că partea de taxe pică pe umerii șoferului, iar acesta de cele mai multe ori până acum nu plătea nici o taxă.

Anaf a început de curând să se pună pe ei, însă foarte puțin. Am auzit de șoferi care au lucrat la ride sharing de când au intrat în România și Anaf a cerut firmei de ride sharing toate încasările șoferului și i-a trimis că are de plată 80.000 lei. Bani pe care omul nu îi are și a plecat de la ride sharing. Bani ce ar fi trebuit ca statul să îi aibă, dar din cauza acestui contract nu se știe cum și dacă îi va mai vedea vreodată.

Vechimea maximă de 10 ani pe mașină

Nu cred că mai are rost să detaliez prea mult asta, nu? La noi la taxi nu se poate lucra dacă mașina este mai veche de 10 ani. O dată la 5 ani când depunem dosarul pentru vizarea licenței, dacă mașina nu se încadrează, nu primim vizarea. De asemenea, pentru obținerea unei licențe, una dintre cerințe este ca mașina să nu fie mai veche de 5 ani și normă de poluare euro 6. Iar dacă te prinde pe stradă fără astea, păi nu vreau să știu ce înseamnă, dar numai de bine nu este. La ride sharing, mulți cumpără mașinile pe care noi le scoatem din traseu, pentru că la ei este cu vechime maximă de 15 ani.

Entitate fiscală înregistrată în România

Toți banii care trec prin aceste platforme de ride sharing se duc direct în conturile bancare din alte țări, acolo se oprește comisionul lor de ~25% și diferența se întoarce în România. Iar de aici, obligativitatea plătirii taxelor pică pe umerii șoferului, din cauza contractului de comodat și închiriere, care de cele mai multe ori nu-și plătește taxele.

Bine, toate astea s-au discutat și aprobat într-o discuție. Până la publicarea în monitorul oficial poate dura cam 2 luni și să sperăm că nu vor exista schimbări.

Similare

Din categoria: Discuții Etichete: București, Protest, Ride-sharing, Taxi

Cele mai citite articole

  • Tariful la fiecare companie de taxi din București
  • Cum să afli cât costă o cursă cu taxiul
  • Comanda la taxi și informațiile de la dispecerat
  • Transport gratuit pentru persoane cu dizabilități | AbiliTaxi
  • Cum să-ți recuperezi telefonul dacă l-ai pierdut în taxi
Articol anterior: « Șoferii bogați în vremea taximetriei de aur
Articolul urmator: Poți să fugi, dar destinul te prinde din urmă »

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Discuții

AST Taxi București – Aplicație nouă de taxi

Speed Taxi a redus tariful la 2,59 lei pe km

Visăm la o țară ca afară dar ne comportăm ca în România

Evenimente

Black Friday 2020 | Live Blog – magazine și reduceri

Social Media Summit | București 2020

Am fost la vernisajul Stare de gratie la Galeria Sector 1

Tags

Arena Națională Bestseller Black Friday Bucuresti București București frumos Cinema Elvira Popescu Clienti din taxi Clienți din taxi Clienți frumoși Concerte Confesiuni Coronavirus Criza economică Cărți Cărți recomandate Dezvoltare personala Evenimente Experiente Film Film dramă Filme Netflix Filme pentru pretențioși Impresii de taximetrist Influencer LifeStyle Netflix O poveste reală Recenzie Recenzie filme Relații Romexpo România Scriitor Român Sfaturi utile Social media Speed taxi Tarif taxi Taxi Taxi București Taximetrist Tehnologie Top carti Traficul din București Vernisaj
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Footer

Lumea văzută prin ochii unui taximetrist

Mi-au trecut prin taxi până acum o armată de oameni. Întâlnesc zilnic tot felul de clienți: divorțați, plecați la muncă prin alte țări, golani, oameni de afaceri și celebrități.

Poveștile diferă, la fel și lecțiile ce pot fi trase din experiențele lor. Le povestesc cu plăcere în speranța că poate cineva învață ceva nou, se amuză sau pur și simplu dorește o ancoră cu realitatea.

Mai scriu și despre cărțile pe care le citesc, filmele și serialele pe care le vizionez, dar și locurile frumoase din București pe care de obicei lumea le descoperă de la taximetriști.

Mă puteți contacta prin adresa de email din pagina de Contact.

Recent

  • AST Taxi București – Aplicație nouă de taxi
  • Viața bate filmul: confesiuni despre iubire, trădare și ironia sorții
  • O gheișă de România
  • Poți să fugi, dar destinul te prinde din urmă
  • Motivele pentru care au protestat taximetriștii azi în București

Search

Confesiuni din taxi Copyright © 2025

 

Încarc comentariile...