Într-o eră în care toți avem principii, ne dăm experți prin comentarii și criticăm capra vecinului când face ceva greșit, pentru că, de ce nu? Aproape zilnic iau clienți care fac ceva greșit ca mai apoi să-i critice pe alții, pe parcursul cursei.
Așa că am ajuns la concluzia că mai bine scap eu de acest gen de clienți care văd că se comportă greșit, decât să mai ajung pe viitor să am de a face cu ei. Prefer să merg pe principiul ai grijă cu ce mână dai că tot cu aia primești și am văzut destule exemple care mi-au confirmat că au fost vizitați de Karma.
- eram ocupat cu un client și mai aveam puțin până la destinație. Eu obișnuiesc să-mi pornesc stațiile și aplicațiile înainte să rămân liber că poate prind ceva din mers. Eram în cartierul Pantelimon din București și mai aveam maxim 5 minute până la destinație când văd o comandă care se tot repetă, deci nu erau taxiuri în zonă. Înainte cu 3 minute să rămân liber îi dau 8 minute și mă confirmă imediat. Comanda era la intersecția Bld. Chișinău cu Bld. Basarabia. Când am trecut cu clientul cu care eram deja ocupat l-am văzut și pe cel care tot făcea comandă, dar nu-l confirma nimeni, iar stația de taxi din celălalt colț al intersecției era goală. După 6 minute ajunsesem la semafor, deci trebuia să iau verde, să dau prioritate la cei din sens opus și ajungeam la comandă. În timp ce așteptam la semafor, îl văd pe client cum îi face cu mâna unui taxi care tocmai traversa intersecția, se urcă și pe mine mă anulează. În condițiile în care mai aveam 1 minut și ceva până să-mi expire timpul și în condițiile în care putea să mă vadă pe hartă că eram în intersecție. Deci 1. acestui gen de client nu-i pasă că un taxi poate face până la el 10 minute și 1-2-3 km atâta timp cât el și-a găsit taxi mai repede și 2. de ce aș mai lua eu vreodată un astfel de client? Block direct!
- eram în stația de taxi de la Hotel Rin din Vitan când văd o comandă la clădirile de apartamente din spatele hotelului. Eram multe mașini în stația de taxi, deci nu aș fi plecat de undeva unde eram singurul sau primul. Comanda era simplă: nume și adresă, fără nimic la observații. Ajung la adresă, coboară după vreo 4 minute întârziere fără să dea vreun mesaj că întârzie și o văd cu un câine în brațe. Îi spun că nu primesc cu animale în mașină și că ar fi trebuit să treacă la observații. Îmi răspunde că a uitat și că îl ține în brațe. Îi răspund că nu se poate. Să facă o altă comandă și să treacă la observații că are animal. Nu-mi răspunde, anulează comanda și instant face alta fără să modifice comanda. M-am întors în stația de taxi a hotelului și preț de 10-15 minute cât am mai stat eu acolo au ieșit vreo 2-3 mașini pe liber. Care erau șansele ca în acest interval de timp să rămână toți liberi acolo? Într-un final iese un taxi din spatele hotelului pe ocupat. Nu cred că m-aș fi urcat vreodată într-o asemenea mașină. Ruginită, rablagită, murdară ca un canal pe la exterior (cine știe cum era pe la interior), 4 geamuri deschise (era vară – peste 30 de grade), șoferul bronzat bine de tot și cu țigară în mână. Mă uit atent și o văd pe aceeași fată cu câinele în brațe.
- tot din același loc, dar cred că scări diferite (încă nu sunt sigur). Adresa unde voia să ajungă era undeva în Berceni, deci dacă ne uitam pe hartă – stânga cum ieșeam din hotel, dar regulile de circulație spun altceva. Știu că mulți care ies din spatele hotelului merg cumva pe interzis prin spațiul din fața hotelului unde se lasă clienții și fac stânga, dar legal nu este voie. Nu este nici un semn de interzis pentru că atunci când ieși din parcarea, din spatele hotelului ai obligatoriu la dreapta. Pentru că hotel, ceva relații din parte proprietarului (știți voi – sectorul 3 din București), poliția nu stă acolo să-i amendeze pe cei care fac manevra asta și s-a intrat atât de mult în obișnuință încât unii au impresia că este perfect legal. Eu obișnuiesc să întorc în parcarea centrului comercial din Vitan (unde era Carrefour înainte) sau să fac stânga pe Splaiul Unirii și să merg pe Văcărești prin pasajul de la Piața Sudului (în funcție de oră și dacă adresa este către Grand Arena, așa cum era în cazul de față, chiar dacă este mai lung cu 1-2 km, timpul poate fi și cu 15 minute mai rapid). Clienta s-a trezit ca din transă văzând că n-am făcut stânga în fața hotelului, m-a luat la o discuție de am și uitat de parcarea zonei comerciale și am lăsat-o la târgul auto Vitan. S-a obișnuit ca toată lumea să încalce regulile de circulație încât atunci când cineva le respectă, nu este bine domne, iar eu n-am nevoie de astfel de clienți. Pe lângă tona de amenințări cu care mi-a trântit ușa și nici cei câțiva lei până acolo. Cum să mai vreau eu s-o iau pe această doamnă a societății?
De asta spun că toți pretind că vor dreptate și ca alții să facă ce este corect, până ajung să fie ei puși în situația de a alege varianta mai ușoară. Pentru 1-2 minute sau pentru 2-3 lei în plus, acest gen de clienți sunt în stare să sară peste regulile, nu mai zic de bun simț, ci și de circulație pentru care eu mi-aș putea pierde permisul de conducere și pentru ce?
La ultimul exemplu, din cauză că este altă aplicație, nu am posibilitatea să blochez clientul și nici el pe mine, dar într-un fel mă bucur. În felul ăsta putea să mă vadă că sunt la câteva sute de metri de ea și nu i-am luat comanda. Poate în felul ăsta își dă seama că felul ei de a fi o va afecta într-o zi. Sunt sigur că nu am fost ultimul cu care a făcut scenele alea, pentru că eram vreo 5 taxiuri în stație de taxi de la Hotel Rin din Vitan și nici unul nu am vrut să luăm comanda – Karma.
Un alt exemplu a mai fost un client pe care îl așteptam la comandă. Îl văd când iese din bloc, își aprinde țigara (deși avea mai puțin de 30 de metri până la mașină). Înainte să se urce aruncă țigara în dreapta. A aruncat-o atât de tare și fără să se uite încât a lovit geamul altei mașini cu țigara. Când am plecat m-am uitat special. Era o mașină atât de curată care acum avea o pată neagră. Din aruncare a nimerit cu vârful direct în geam. În schimb, își amintea să-i critice pe cei care aruncau mucul de țigară pe un spațiu verde în timp ce așteptau la semafor. Îmi spune că el nu ar face niciodată așa ceva.
Ca el am avut mulți. Dacă ne-am petrece timpul să ne remediem probleme noastre, în loc să-i vorbim pe x și y de rău, probabil am locui într-o societate mai civilizată, dar știți voi – iarba vecinului este întotdeauna mai verde.
Lasă un răspuns