Mai avem puțin de tot și Black Friday ediția 2018 ne bate la ușă cu tot felul de oferte care mai care atractive sau cine știe, multe dintre ele pot fi și păcăleli demne pentru filmele de comedie. Eu sper ca în România oamenii să fi învățat din experiența anilor trecuți și din sutele de articole după ce Black Friday a trecut și să nu-și mai ia țeapă, prea mare, ci să descopere reducerile adevărate.
Anul trecut de Black Friday s-au făcut vânzări online de 150 milioane de euro, o sumă tot mai mare de la an la an, dar asta nu ar trebui să ne mire prea mult, pentru că toți avem acel prieten care spune că nu cumpără de Black Friday că nu sunt deloc reduceri adevărate și că de fapt prețurile au fost umflate cu câteva luni în urmă, însă după ce Black Friday a trecut și ne-am lăudat la el cu produsele pe care ni le-am luat și cu reduceri extrem de mari, în următorul an de Black Friday îl vedem cum așteaptă entuziasmat startul la reduceri.
Emag a stat cel mai bine de Black Friday 2017 la vânzări cu peste 2 milioane de produse incluse în promoție și peste 4.000 de parteneri în marketplace. Conform acelorași statistici, în „minutul de aur” au fost făcute 3.026 de comenzi, iar produsele din categoriile cele mai căutate de pe emag au fost: produsele pentru casă, electrocasnice mici, telefoane, produse pentru îngrijire personală și fashion.
Am fost surprins să aud despre un magazin pentru copii care au început să aibă vânzări din ce în ce mai mare de Black Friday. Best Kids au avut reduceri foarte mari și din câte observ au reduceri chiar și în această perioadă când ei de fapt ar trebui să ridice prețurile produselor pentru ca de Black Friday să le ieftinească, conform „experților”.
Spre surprinderea nimănui, nici Elefant nu a stat rău în statistici. Categoriile de produse vedetă așa cum se aștepta aproape toată lumea pe Elefant de Black Friday sunt și vor fi mulți ani de acum încolo: ceasurile, parfumurile și bineînțeles, cărțile, dar spre surprinderea și contrat a tot ceea ce reprezintă Black Friday, reducerile la cărți pe Elefant de Black Friday nu au fost chiar atât de mari. Mai multe reduceri și mai mari se fac de 2-3 ori în decursul anului, dar nici cele de Black Friday nu sunt de lepădat.
Să nu uităm și de articolele vestimentare care în online sunt mai multe și mai ieftine decât în magazinele fizice. Este adevărat că nu se pot proba, dar în ultima vreme tot mai multe magazine din acest domeniu oferă posibilitatea de retur fără nici un motiv, doar costul de transport trebuie suportat de client, dar eu tot cred că merită pentru că timpul câștigat merită acel cost de transport. Reducerile pentru orice tip de articol vestimentar de Black Friday sunt și vor fi mereu mari. Sfatul meu este să aruncați un ochi și acolo, nu se știe cât de mult veți fi surprinși.
Dacă ar fi să vorbim despre ceva nou, ceva ce nu suntem obișnuiți să cumpărăm sau să vedem reclame cu reduceri prea mari de Black Friday este pentru că în primul rând nu se află la nivelul unui retailer și doi pentru că nu se cumpără așa de mult precum telefoanele mobile sau hainele, dar încep să-și facă loc printre aceste categorii de top și biletele de avion sau pachetele de vacanță, iar Black Friday este un moment potrivit pentru a face astfel de cumpărături.
Lista magazinelor care au avut și vor avea și anul acesta vânzări record de Black Friday în România este lungă, dar pe cele de mai sus eu le consider demne pentru o listă de produse pe care să le adăugați la favorite și când vine momentul să verificați prețul dacă vă convine sau nu. Da, acesta trebuie să mai fie clasat și la categoria de sfaturi pe care specialiștii vi le recomandă de Black Friday.
Încă un sfat pentru Black Friday ar mai fi să ignorați zecile/sutele de e-mailuri pe care le primiți cu „reduceri record” de la magazine despre care n-a auzit nimeni. Aparent, de la an la an apar tot mai multe aceste siteuri „fantomă” ce anunță reduceri extraordinar de mari și multe, iar noi oamenii, pentru că avem acest impuls de necontrolat de a cumpără produse ieftine, le luăm fără să verificam de unde le și cumpărăm. În felul acesta se dau datele cardului și pe urmă se întâmplă inevitabilul: te sună de la bancă să te felicite pentru suma imensă pe care ai cheltuit-o așa, dintr-o dată.
Dacă aveți aceste impulsuri de necontrolat, măcar verificați pe rețelele de socializare dacă acel magazin are o pagină și foarte important ce rating are. Conform unor studii, pentru cei mai înfocați cumpărători cel mai important lucru atunci când fac cumpărături este ratingul pe care îl are pagina magazinului, pe locul doi se află cât de repede primește un răspuns la o solicitare și tocmai pe locul 3 se află calitatea produsului.
Așa că, pentru ediția de Black Friday 2018, dar și pentru cele ce urmează ca să nu mai fiți păcăliți pe banii voștri, încercați să urmați aceste sfaturi împreună cu lista de produse favorite pe care ar fi bine să o faceți de pe acum, iar când vine ziua de Black Friday care anul aceste va fi pe 16 octombrie, veți ști dacă merită sau nu achiziția lor.
Lasă un răspuns