De foarte multe ori mi se pun întrebări de genul: Vă deranjează dacă termin sandwichul ăsta în timpul cursei? Pot să-mi aprind o țigară? Putem să oprim puțin aici să-mi iau o shaorma? Binențeles, și multe altele.
Sunt unii oameni care nu înțeleg ce drepturi au într-un taxi, dar nu doar în taxi, în orice mijloc public de transport persoane. Asta este valabil atât pentru clienți cât și pentru șoferi.
Majoritatea faptelor, țin de educație, respect și bunul simț; prin urmare, aceste întrebări nu ar trebui să mai existe.
- Fumatul – după părerea mea, nu ar trebui să se mai fumeze în astfel de locuri. Da, este bine și confortabil pentru cel în cauză, dar poate că următorul client nu suportă mirosul de țigară sau poate că a renunțat la fumat de curând și îi este foarte dificil să reziste tentației în condițiile astea. Sunt de părere că următorii clienți, nu ar trebui să fie obligați să suporte efectul viciilor altora.
- Mâncatul – sunt foarte mulți care nu înțeleg de ce nu pot mânca în mașină. În primul rând nu sunt la ei în mașină ca să facă ce doresc. În al doilea rând, ei plătesc serviciul de a fi transportați, nu de a face ce doresc în mașină. În al treilea rând, din neatenție, în timpul unei curbe sau poate o groapă luată din greșeală, îi pot face să scape sandwichu pe banchetă și mai mult ca sigur nu sunt dispuși să platească spălarea tapițeriei. Când mai vedeți câte o pată pe bancheta mașinii, cel mai probabil este de la cineva care a scăpat ceva, iar șoferul nu a vrut să plătească 50 de lei (depinde de spălătorie dacă acceptă să curețe doar un obiect sau nu.)
- Vorbitul la telefon – așa cum pe majoritatea vă deranjează când șoferul vorbește la telefon (indiferent că vorbește prea tare, vulgar sau nu este atent la condus în timpul convorbirii), la fel de deranjant este și pentru cealaltă parte (indiferent care este ea: șofer/client). Știu că sunt mulți care nu se gândesc la asta, dar eu am învățat că prin propiul exemplu îi putem învăța pe alții.
Acestea sunt doar principalele subiecte, dar sunt sigur că ați mai întâmpinat și alte mici neplăceri și mi-ar plăcea să le adaug în listă. Așa că aștept sugestiile voastre.
Dacă vedeți că șoferul face unul dintre aceste gesturi și după ce îi atrageți atenția tot nu renunță, aveți dreptul să vă dați jos din mașină, binențeles după ce îl rugați să tragă pe dreapta, la fel și în privința clienților. Sunt destule filmulețe pe internet cu clienți obraznici care nu doreau să coboare din mașină până la sosirea poliției, ca în cele din urmă tot ei să primească amendă.
O să închei cu o experientă venită din partea unui client care vă poate ajuta să vă înțelegeți mai bine drepturile. Eram prin cartierul Militari, într-o stație de taxi de unde nici nu mă așteptam să plec cu client din stradă, plus că eram și a patra mașină. Observ un tânăr care vine de pe trotuar pe carosabil, se duce la primul taxi, discută două vorbe și îi inchide ușa. La fel și cu următorii doi. Vine la mine și mă întreabă dacă sunt liber, îi răspund că da. După ce se urcă în față, își pune centura și pe drum îl intreb ce s-a întâmplat cu ceilalți. După ce i-am întrebat dacă sunt liberi, ca și pe tine de altfel, m-au întrebat unde merg.
Din moment ce un taximetrist este la muncă și într-o stație de taxi, nu ar trebui să mai conteze unde merge clientul (atâta timp cât se află în localitatea de unde are licența) Prin urmare, deranjat de atitudinea taximetriștilor, având principii și mai ales având de unde alege taxi, nu a mers cu astfel de oameni. Îi aplaud decizia și vă recomand să faceți la fel.
Lasă un răspuns