Nu puține au fost cazurile în care am ajuns la o comandă și am observat că eram 5 taxiuri și de două ori mai mulți clienți afară care așteptau taxi, dar nici unul nu-și mai amintea la ce firmă făcuse comandă.
Așa că în acest articol doresc să vorbesc despre informațiile pe care, dispecera vi le comunică atunci când faceți comandă la taxi prin telefon și rolul (importanța) lor.
De obicei atunci când faceți o comandă la taxi prin telefon, sunteți rugați să așteptați până vi se găsește o mașină; am mai auzit ceva basme cum că vă pune să așteptați, intenționat ca să dureze mai mult conversația și prin urmare firma de taxi să primească mai mulți bani de la companiile de telefonie. Eu chiar îi sfătuiesc pe acești oameni, să roage un dispecerat să organizeze un astfel de tur să poate vedea și ei cum se lucrează acolo. Agitația, telefoanele care sună fără oprire și dispecerele care dau comenzi pe stația radio – toate acestea au scopul de a-l face pe client să aștepte mai mult în telefon; asta a fost una dintre glume.
Ce se întâmplă în tot acest timp în care dvs. așteptați în telefon? Păi să vedem:
- în primă etapă comunicați unei dispecere adresa unde doriți taxi
- după ce adresa este introdusă în sistem, este transmisă pe stația radio, pe fiecare frecvență în parte. Ce înseamnă frecvență? Firmele mari de taxi, au mai multe frecvențe pentru că nu pot să țină mai mult de 500 de mașini în același loc – nu s-ar mai înțelege nimic, iar timpul de așteptare pentru un taxi s-ar dubla. Cu mai multe frecvențe radio, se poate comunica mai ușor, iar o comandă are șanse mai mari de a fi confirmată mai repede.
- prima dispeceră liberă, preia comanda cu cel mai mare timp de așteptare și o transmite pe stație. Dacă nimeni nu o onorează, comanda ajunge din nou în sistem și este transmisă de următoarea dispeceră, pe altă frecvență. Procedeul se repetă până se găsește o mașină și în funcție de numărul de frecvențe radio. Cu cât firma de taxi este mai mare (ca număr de mașini) cu atât mai multe frecvențe și, din păcate, timpul de așteptat este mai mare, dar în același timp se poate onora comanda de pe prima frecvență.
- șoferul de taxi comunică dispecerei timpul până la adresă, dispecera revine la client și îi spune că mașina cu indicativul 123 ajunge în 5 minute. Clientul confirmă dacă așteaptă sau nu, iar șoferul primește confirmarea.
Este foarte important să rețineți acel indicativ pe care îl primiți de la dispeceră pentru că nu sunteți singura persoană din acel loc care face comandă la taxi, chiar dacă vă aflați pe o alee, dintr-un cartier de la marginea orașului.
Dimineața se întâmplă cel mai des aceste probleme când majoritatea oamenilor care pleacă la muncă fac comandă la taxi, dar nu rețin indicativul în speranța că șansele să mai facă cineva comandă la aceeași adresă, în același timp sunt foarte mici.
Clientul primește un indicativ, iar șoferul primește un nume al celui care a făcut comanda, în felul acesta nu se pot încurca clienții. Mai sunt genul de clienți care se urcă în mașină și îmi spun: „nu ești tu indicativ 123?”. Afirmația asta nu-l ajută pe șofer pentru că indicativul este scris pe exteriorul mașinii și îl poate vedea oricine, din acest motiv șoferul întreabă pe ce nume s-a făcut comanda și dacă spune numele pe care șoferul l-a primit, totul este ok și se pleacă în cursă.
Mai sunt și genul de clienți care întreabă: „dvs. pe ce nume aveți comandă?”. Păi eu dacă i-aș spune lui pe ce nume am comadă, el ar putea foarte bine să confirme, numai ca să fie sigur că are taxi. Acum vă gândiți că nu ați face așa ceva, dar sunt oameni care nu au timp de așteptat și se folosesc de această metodă numai să plece cât mai repede.
La fel de bine puteți spune, ce mai contează cine și în ce taxiu se urcă atâta timp cât toți au câte unul, dar nu este tocmai așa. S-a întâmplat foarte des ca șoferul să vadă pe cineva la adresa respectivă, clientul se urcă fără să verifice dacă acela este șoferul lui. Nici șoferul nu verifică gândindu-se că dacă era la adresă și în timpul comunicat de el, care ar putea fi șansele să nu fie el? Clientul care a făcut comanda a ieșit de la adresă ceva mai greu, vede că șoferul nu mai vine și sună la firma de taxi. Șoferul este căutat pe frecvența radio, se constată că s-a luat clientul greșit și primește o suspendare de la firmă. Un număr de ore nu mai poate lua comenzi și toate astea pentru că un om care căuta taxi s-a bucurat că a găsit unul fără a mai face comandă sau poate că a făcut, dar nu s-a asigurat că se urcă în mașina care trebuie.
Desigur, mulți spun că nu au înțeles ce le-au comunicat dispecera, dar atâta timp cât dispecera nu aude confirmarea clientului, ea nu închide conversația, deci în acel moment puteți să o întrebați din nou indicativul și timpul.
Toate aceste mici neplăceri pot fi evitate prin folosirea aplicațiile de pe smartphone. În acest articol am vorbit despre beneficiile comenzilor prin aplicații.
Prin aplicațiile de taxi, pe lângă faptul că totul este mult mai rapid, nu mai așteptați cu telefonul la ureche până vi se găsește un taxi, dar mai aveți și pe ecran indicativul și timpul în care sosește taxiul plus că îl puteți vedea pe hartă.
Alte sfaturi utile din taxi, puteți găsi aici.
Lasă un răspuns