Am intrat în era tehnologiei unde există o aplicație pentru orice. Singurul lucru important de făcut acum, este să deosebiți aplicațiile neproductive, de cele productive. Cele care te ajută să duci la bun sfârșit o treabă mult mai repede.
În România, foarte mulți oameni își cumpără smartphone doar de dragul de a deține unul; pentru jocurile care au făcut înconjurul lumii: candy crush, pokemon go, etc; pentru a avea o cameră foto mai performantă sau pentru aplicații precum facebook, youtube sau whatsapp.
În taximetria din România, acest tip de aplicații a ajuns mult mai târziu decât în alte țări. La început, foarte puțini au fost cei care au folosit acest sistem, poate și datorită faptului că nu au fost foarte mulți cei care dețineau un smartphone. În prezent, numărul de comenzi făcute zilnic prin aplicații este mai mare decât prin dispecerat.
Diferența dintre comenzile făcute prin dispecerat și cele prin aplicație.
Atunci când sunați pentru a comanda un taxi, mai ales dacă sunați la orele de vârf, puteți aștepta câteva minute bune numai până vi se răspunde la telefon; etapa următoare este să vi se preia comanda de către o dispeceră care poate să dureze undeva până la 30 de secunde sau poate sunteți client fidel și vă au în baza de date iar acestă discuție se reduce la maxim 10 secunde. Acum urmează momentul decisiv, cel în care trebuie să așteptați să vă caute mașină. Un client mi-a spus într-o dimineață că deși a sunat la toate companiile, tot i-a luat 45 de minute până a găsit un taxi. Atunci când s-a mutat în centru, nu s-a gândit că ar putea avea o astfel de problemă. Încă una dintre probleme ar mai fi că datorită cererii foarte mari de taxiuri, la orele de vârf, o comandă nu este transmisă pe toate frecvențele de taxi ( asta numai în cazul firmelor care au mai multe frecvențe ) și se poate întâmpla ca o mașină să fie în zona în care vă aflați, dar pentru că pe frecvența lui nu a fost transmisă comanda, nu o poate auzi, respectiv onora.
Nu sunt la curent cu toate aplicațiile de taxi din România, dar în București, majoritatea au același principiu. Indiferent de frecvența din care aparții sau zona în care te afli, poți vedea comanda ( în funcție de nr. de klm. pe care îi setează șoferul ca să primească comenzi ) iar această diferență face ca șansele unui client de a găsi taxi, să fie mult mai mari.
Se pot întâmpla mai multe greșeli prin aplicație decât prin dispecerat. Să nu se confirme de comanda din partea clientului sau a șoferului iar unul dintre ei să aștepte degeaba sau multe altele, dar tot merită. Comanda prin smartphone o puteți face în timp ce sunteți la o cafea și cereți nota de plată sau vorbiți cu cineva. Ideea este că nu sunteți nevoit să mai stați cu telefonul la ureche sau pe speaker, așteptând să fiți anunțați că vi s-a găsit o mașină.
Am avut în urmă cu 2-3 ani, un client care m-a întrebat ce sunt chestiile acelea. Mirat de întrebarea lui, i-am răspuns că sunt stații taxi prin care iau comenzi. Răspunsul lui care m-a uimit a fost că la ei nu se mai foloseau așa ceva de ani buni.
În aceași direcție ne îndreptăm și noi, cu pași mărunți dar siguri pentru că trebuie să ne adaptăm cerințelor iar cerințele sunt ca dispozitivele inteligente care apar de la an la an, să ne facă viața mai ușoară. Aplicațiile sunt o modalitate iar în taximetrie, au devenit o necesitate.
Lasă un răspuns