Uite că nu am stat să contorizez, dar sunt sigur că nu există zi în care să nu am vreun client care să nu pornească subiectul: probleme cu traficul din București. Că este o groapă adâncă de bagi mâna până la cot în ea, că este un semafor stricat sau lipsește vreun semn de circulație acolo unde ar face toată diferența; oricare dintre aceste probleme, dar și multe altele discut zilnic cu clienții din taxi și constat cu dezamăgire că se rămâne la stadiul de discuție.
Nu am întâlnit până acum vreun client care să-mi mărturisească că a întâlnit o problemă în trafic, a sunat la vreo instituție și în ziua respectivă sau după câteva zile a fost rezolvată. Nu am întâlnit nici măcar un client care să mă întrebe cum ar putea face ca să ajute la rezolvarea problemelor sau să grăbească procesul, să anunțe undeva oficial ca să nu așteptăm ca autoritățile să se autosesizeze.
Sunt sigur că ați constat și voi că nu trăim ca în țările din Nordul Europei, Japonia sau S.U.A. Aici nu există nici o instituție care să se autosesizeze, cu atât mai puțin în trafic, așa că dacă vreți și voi ca lucrurile să funcționeze mai bine, trebuie să vă implicați. Nu vă costă prea multe, doar un telefon ca să anunțați.
Eu am primit de la un polițist un număr de telefon la care sun de fiecare dată când întâlnesc o problemă în trafic și anunț. Semafoare stricate, gropi prin care te pierzi sau alte probleme ce țin de spațiu public. Numărul la care puteți și voi suna ca să anunțați este: 021.314.62.24.
Recent am sunat ca să anunț că un banner publicitar care era prins între doi stâlpi s-a rupt dintr-un capăt și flutura pe trotuar din cauza vântului, printre pietoni și lovea mașinile de pe prima bandă. Mi s-a spus că ei nu pot face nimic și mi-au dat alt număr la care să anunț. Am sunat și acolo, toată treaba a durat mai puțin de 5 minute. După 2 ore am trecut din nou prin acea intersecție și am observat că bannerul fusese încolăcit în jurul stâlpului de Poliția Locală. Două zile mai târziu bannerul nu mai era acolo.
A mai fost o situație în care un semafor intermitent de dreapta nu mai funcționa, cel mai probabil se arsese becul, dar șoferii vedeau doar că nu mai licăre becul și ei stăteau la semafor așteptând culoarea verde, când ar fi putut trece și nu s-ar mai fi făcut coadă. Am sunat la numărul de mai sus și până seara semaforul funcționa din nou.
Mai nou, Primăria București a lansat patru aplicații prin care oamenii se pot implica pentru a sesiza diferite probleme sau pentru a afla informații, cică așa vom locui într-un oraș smart (citiți comunicatul de presă de la pmb.ro). Prince acele aplicații se numără și Trafic Alert. Nu le-am folosit, dar din ce văd în comentarii, realizez că nu am pierdut nimic. Dacă credeți că vă puteți implica mai mult prin această aplicație, le puteți descărca de aici: pentru Andoid – descarcă. Pentru IOS – descarcă.
În urmă cu ceva timp mai era și aplicația Civic Alert care luase un avânt puternic, dar din varii motive acum nu mai funcționează. Oricum, dacă vreți să vă implicați pentru un trafic mai degajat în București, dar și alte probleme ce țin de spațiul public, vă sfătuiesc să nu mai așteptați să pice rezolvare din cer și să dați un telefon. Dacă nu ține de ei, sigur vă vor ajuta cu un alt număr de telefon la care să sunați.
Lasă un răspuns