Săptămâna asta am participat la Connections, un eveniment nou organizat de Telekom România. Acest eveniment se axează sau dorește să cuprindă cam tot ce ține de digital media, așa că haideți să facem un tur mic împreună cu experții din diferite domenii, cum ar fi: vlogeri, media online, influenceri, bloggeri, jurnaliști și multe altele.
Startul la eveniment a fost oferit de Andreas Elsner care ocupă funcția de Chief Commercial Officer la Telekom România. A fost interesant să-l ascult despre cum vede el sau Telekom, viitorul în era digitală.
Andreas Elsner a venit bine pregătit la eveniment pentru că ne-a bombardat cu o grămadă de informații și statistici. Cum a evoluat internetul, ce platforme au fost în creștere și acum în cădere liberă, câți oameni folosesc internetul și câți se preconizează că vor mai folosi anumite aplicații. Aceste date au fost atât la nivel mondial, iar unele au fost specifice pentru România. Multe dintre ele le puteți găsi în pozele de mai jos.
Un exemplu bun ar fi adaptarea la internet. Un domeniu în creștere cam peste tot în lume doar că România preferă să fie codașă la capitolul acesta, dar dacă vorbim despre numărul de conturi Facebook, am putea lua premiul I aici. Media în UE pentru oamenii care folosesc internetul este de 86% în timp ce România cu greu se aproprie de 70%.
Statisticile pentru România, nu numai acestea, multă lume vă poate confirma că Youtube este în creștere și de neoprit, în timp ce în restul lumii Instagram este rețeaua numărul 1. Eu, ca și mulți alții cu care am mai discutat, credem cu tărie că lumea se va plictisi în curând de Youtube. Deja a început.
A început acum mai bine de 5 ani când lumea prefera o recenzie sau pe cineva care să-ți vorbească într-un clip în loc să citești despre acel produs. Pentru că industria de vloger a explodat, au început să apară din ce în ce mai mult conținut și extrem de lung, iar asta a plictisit clientela.
Acum este la putere insta story de pe Instagram. De ce? Pentru că acei influenceri, agenții sau persoane cu mii/sute de mii/milioane de urmăritori (care tot influenceri se numesc), reușesc să comprime conținutul în doar 15 secunde și tu vezi mai multe în mai puțin timp.
Uite așa o să tot scadă și în maxim 5-6-9 ani se vor întoarce la informațiile scrise: pagini de media, blogguri, etc. În felul acesta cititorul poate termina un text de 1.000 de cuvinte în câteva minute și dacă găsește ceva important, citește acel paragraf sau articol, dar la un vlog de 1 oră, dacă dai fast forward este posibil să sari exact peste ce era mai interesant și tot vei fi obligat să petreci jumătate din timp la acel vlog pentru că trebuie să dai mai în față sau pe rulare normală, dar am deviat puțin.
Prezentarea a continuat cu Ed Gillespie – antreprenor britanic și co-fondator la Futerra. Oamenii ăștia chiar se pricep și au știut cum să organizeze acest eveniment pentru ca prezentarea lor să nu ne plictisească. După o serie lungă de grafice și cifre, poveștile și sfaturile lui Ed Gillespie s-au potrivit de minune.
La început când ne povestea de proiectele cu care Futerra se mândrește, am crezut că omul ăsta a venit aici să se laude, dar el de fapt ne arăta cum o idee care există în nenumărate țări, personalizată pentru ce reprezintă acea companie, poate fi o idee de succes sau doar idei simple ce ne ușurează viața.
A fost un proiect frumos despre care Ed Gillespie ne-a vorbit la Connections, dar indiferent cine și cum l-ar scrie, nu s-ar apropia deloc de acest scurt filmuleț intitulat: Water for Africa – The Marathon Walker.
După o pauză de cafea și o scurtă dezmorțire a picioarelor, ne-am întors în sală pentru că a urmat o discuție „aprinsă” despre etică. Discuția a fost controlată de Victor Kapra, iar cei care și-au spus părerile și practicile în domeniul lor au fost: Petrișor Obae, Alexandru Negrea, Vlad Eftenie, Marian Ionescu, Octavian Palada, Bogdan Nicolai și Adrian Popescu.
Fiecare dintre acești domni au o prezență în mediul online și faptul că toți sunt în aceeași cameră și discută în contradictoriu pe diverse teme este rețeta perfectă pentru cei care doresc să evolueze în social media.
A fost mai mult decât un eveniment, a fost o sută de lecții într-o sesiune de workshop. Reprezentanți de succes al celor mai importante platforme din social media au dat din casă și ne-au împărtășit experiențele lor cu anumiți clienți (fără să dea nume).
A fost captivant pentru că din experiențele lor noi putem deveni mai buni. Poate ști că în curând te vei afla în acea postură pe care alții au trăit-o deja. Poți găsi pe Google așa ceva? Absolut! De ce ai crede? Eu nu aș crede, dar să vin la un workshop unde oameni din social media discută între ei, ăla da mod bun de a primi niște sfaturi.
Mi-a plăcut mult că au vorbit mai mult despre ceea ce nu fac, decât ceea ce fac. Faptul că din principiu aleg să nu facă reclamă la țigări sau cum nu li se pare normal ca dacă faci reclamă la produsul unei mărci, cel puțin o perioadă de timp să nu faci reclamă la produsul unei companii rivale. Respect. Principii. Etică. Connections.
În ultima parte nu am fost prea încântat pentru că workshop-urile s-au împărțit și a trebuit să aleg la care să merg pentru că erau simultan.
Am mai avut plăcerea de a sta personal de vorbă între pauze cu Vlad Eftenie – un fotograf genial ce știe cum să transforme un cadru simplu într-o poză de mare succes și Petrișor Obae – fondatorul Pagina de Media.
Participarea la astfel de evenimente este mereu o ocazie perfectă de a întâlni oameni ca tine sau care urmăresc aceleași interese și vă puteți împărți pasiunile și ideile. O să revin în curând cu o poveste frumoasă mai în detaliu.
Pot să caracterizez Connections drept evenimentul informațiilor pentru că am plecat acasă cu o sacoșă de informații.
Lasă un răspuns