Stațiile de taxi au devenit atât de necesare și atât de utile, nu numai pentru străinii care ne vizitează țara, dar și pentru omul de rând care dorește să-și lase mașina acasă. Din păcate, nimeni de pare să fie preocupat de situația asta, nici n-au de ce, doar nu le aduce profituri.
Sunt conștient de importanța stațiilor de taxi din orice oraș, nu numai din București, dar doresc ca în acest articol să mă axez pe București, pentru că aici sunt sediul Guvernului și Palatul Parlamentului. Desigur, mai sunt și companiile cele mai mari care au sediul central tot în București și anual sosesc la aceste companii oameni străini care vin pentru diverse schimburi de informații.
Ce mai contează că România va deține președinția UE în primele 6 luni ale anului 2019? Un fleac, nu cred că interesează pe cineva acest aspect și cu siguranță nu va trezi interesul cuiva să ne viziteze țara. La fel de sigur sunt și că această funcție nu va aduce mai mult de lucru României, prin urmare tot felul de străini care vin pentru diverse treburi la Guvern sau Parlament și nu vor avea șoferi personali, nu vor avea nevoie nici de taxi, cred că vor folosi tramvaiele vechi de 30-40 de ani care mai nou au în dotarea lor și GPS. De asta ducea lipsă transportul în comun.
Un alt detaliu minor ar mai fi că în majoritatea zonelor precum și cele specificate mai sus, nu există stații de taxi în apropiere. Oricine vine în vizită, trebuie să facă comandă, să folosească ratb-ul sau să aștepte în stradă, pe vânt, ploaie sau ninsoare, un taxi.
Foarte mulți clienți care au fost la Bruxells, la sediul UE, îmi povestesc cum acolo găsesc taxi oriunde și oricând. Imediat ce au ieșit din aeroport, găsesc foarte ușor și o stație de taxi ce se ocupă în ordine. În orice zonă de lângă sediul UE, precum și pe lângă alte sedii importante de la Bruxells, se găsesc stații de taxi pentru ca acel om care este în vizită să nu fie nevoit să-și instaleze diferite aplicații de taxi sau să aibă nu știu câte cărți de vizită de la acele companii.
În București, mii de oameni sosesc zilnic pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, iar mulți dintre aceștia vin pentru vizite scurte. Acești oameni chiar nu au timp de pierdut și doresc un mijloc de transport public pe care să-l acceseze foarte ușor. Din păcate, noi nu avem așa ceva, iar clienții sunt nevoiți să apeleze la diferite firme private pentru a le asigura transportul.
În București, stațiile de taxi ori lipsesc cu desăvârșire, ori sunt ocupate de mașini care au găsit un petic liber și au parcat pentru că în București, nici parcări publice nu prea avem; ori sunt amplasate atât de prost încât nimeni nu știe de existența lor.
De mult prea multe ori sunt clienți care îmi spun că nu înțeleg de ce nu vin la comandă taximetriștii pentru că, din câte știu ei, stația de taxi este foarte aproape. Dacă s-ar putea deplasa, s-ar duce acolo, dar nu pot. Cu mulți am ocazia de a trece pe lângă acele stații de taxi să le arăt că nu mai este așa cum le știau ei cândva, iar alții rămân cu convingerea că taximetriștii nu vor să vină la comenzi. Nu pot să vorbesc în numele lor, dar vorbesc în numele meu pentru că de multe ori sunt nevoit să parchez prin parcări de blocuri și asta îmi reduce considerabil șansele de a ajunge la comenzi, într-o zonă mai mare.
Nu cred că există taximetrist care se respectă și care n-ar aprecia stații de taxi libere și din care să știe că poate accesa mai multe cartiere mai ușor și în același timp să aibă șanse să se ocupe și din stradă, dar în București nu prea există așa ceva.
În centru, din cauza aglomerației și străzilor ce te împiedică să întorci oriunde și oricând, un timp de 10 minute se parcurge pe o distanță de maxim 1 km, iar de multe ori, dacă clientul nu este afară, taxiul nu poate staționa și este nevoit să plece și de acolo să găsească alt loc unde să oprească. Pe unii dintre taximetriști, aceste mici neplăceri care fac parte din riscul meseriei, dar unii din păcate nu-l înțeleg; îi fac să nu mai meargă la comenzi în situații similare.
O metodă prin care s-ar putea rezolva multe dintre aceste situații, ar fi să existe mai multe stații de taxi. În acest fel, clientul știe că găsește sigur taxi în capătul străzii și nu mai așteaptă la telefon, iar comenzile să fie pentru cei care nu se pot deplasa sau au bagaje.
În acest exemplu din Piața Presei Libere doresc să vă arăt cât de important este pentru aceste instituții, stațiile de taxi sau cât de mult își dau interesul pentru oameni, atunci când vine vorba de a căuta un taxi. Ca să nu mai spun că Piața Presei Libere este primul spațiu în care majoritatea care vin de pe DN1 în București și își dau întâlnire în acel loc, ar avea nevoie de un taxi sau cei care doresc să plece din București, acela ar putea fi un loc bun de întâlnire. Asta pe lângă oamenii din acele clădiri de birouri care la orele de vârf stau și câte 30 de minute până găsesc un taxi.
În primele două imagini se poate vedea stația de taxi care era, cândva, în Piața Presei Libere și în care nu stăteam mai mult de 10 minute pentru că imediat venea un client. Acum, doar un „spațiu verde” ce nu pare să ofere altceva decât impresia unui trotuar mai mare.
În a treia poză, unde am încercuit cu roșu, puteți vedea stația de taxi. Încercați să vă imaginați doar utilitatea ei, pentru că cei care lucrează în acea zonă, vă garantez că îi simt lipsa.
Am mai făcut poze și la câteva dintre stațiile de taxi din București ca să ilustrez ce am scris mai sus.
Nu mai are rost să subliniez că un trafic mai lejer în București se poate realiza doar cu un transport public și cu o taximetrie civilizată, iar asta înseamnă și ca oamenii să știe că sunt o serie de locuri în București unde pot găsi oricând un taxi.
Lasă un răspuns