Apple a confirmat achiziția Akonia Holographics. O firmă ce se ocupă de crearea lentilelor pentru ochelari de realitate augmentate. Acesta este un semn că ambiția firmei Apple în crearea unui dispozitiv care să transmită informații digitale în lumea reală, nu a dispărut.
Conform informațiilor de pe siteul lor, Akonia a fost fondată în anul 2012 de către un grup de oameni de știință în domeniul holografiei care la început s-au concentrat pe depozitarea holografică a datelor, iar cu timpul și-au schimbat activitatea în crearea de display-uri pentru ochelari de realitate augmentată.
În realitate augmentată, informația digitală este suprapusă în lumea reală la fel ca în jocul, deja popular: Pokemon Go. Telefoanele mobile folosesc sistemul de cameră pentru a face asta pe ecranul telefonului, dar majoritatea firmelor tehnologice concurează în a crea ochelari care ar transmite informație digitală pe lentile transparente.
Akonia spune că tehnologia lor de afișare le permite pentru „lentile, subțiri și transparente din sticlă inteligentă care afișează imagini vibrante, pline de culoare, cu un câmp larg de vizualizare.” Firma are în portofoliu peste 200 de brevete ce au legătură cu materiale și sisteme holografice, conform siteului lor.
Akonia a mai spus ca a strâns 11.6 milioane de dolari în capital inițial din 2012 și încă mai are nevoie. Nu este clar dacă strângerea de fonduri s-a materializat vreodată sau cine ar fi fost investitorii firmei.
Prețul de achiziție și data achiziției nu au putut fi aflate, cu toate astea un executiv din industria de realitate augmentată a declarat că echipa Akonia a devenit „foarte tăcută” în ultimile șase luni, însemnând că vânzarea se putea întâmpla în prima jumătate a anului 2018.
Apple este cunoscută pentru că achiziționează firme mici a căror tehnologie apare câțiva ani mai târziu în produsele lor. În anul 2013, Apple a achiziționat o mică firmă israeliană numită PrimeSense care crea senzori tridimensionali. iPhone X, care a fost lansat anul trecut, a folosit un senzor similar care avea caracteristici de recunoaștere facială.
Bloomberg a declarat anul trecut că Apple a creat ochelari de realitate augmentată care ar putea ieși pe piață la începutul lui 2020. Apple a refuzat să comenteze în legăturile cu planurile sau produsele lor.
Însă compania a lansat anul trecut o aplicație de realitate augmentată pentru iPhone și iPads, iar CEO Tim Cook a numit realitatea augmentată o „mare și profundă” tehnologie dezvoltată.
„Acesta este unul dintre acele lucruri la care o să privim în urmă și o să ne minunăm de începutul ei,” a declarat Cook despre realitate augmentată la o conferință cu investitorii lor de anul trecut.
Achiziția Akonia este primul indiciu clar despre cum dorește Apple să gestioneze una dintre cele mai dificile provocări în hardware-ul realitate augmentată: Producând afișaje optice clare și subțiri, suficient de ușoare pentru a se încadra în ochelari asemănători cadrelor zilnice cu imagini suficient de luminoase pentru a fi utilizate în exterior și potrivite pentru producția în masă la un preț relativ scăzut.
În prezent, căștile de realitate augmentată de pe piață, cum ar fi Microsoft Corp’s (MSFT.O) HoLoLense și Magic Leap’s Magic Leap One, ambele folosind lentile întunecate și sunt create mai mult pentru interior. De asemenea, ambele sunt destinate dezvoltatorilor de software care testează tehnologia și costă câteva mii de dolari.
Lasă un răspuns