Începând de azi, luni, 14.11.2022 s-a mărit tariful la Speed Taxi București de la 2.79 la 2.99 lei pe km. Ultima mărire de tarif la Speed Taxi a avut loc în iunie 2022, de la 2.39 la 2.79 lei pe km. Speed Taxi nu este singura firmă de taxi care a majorat prețul pe km. Nu foarte multe, dar sunt, iar acestea au majorat tariful în ultimele două luni. Nu au majorat cât a făcut-o Speed Taxi acum, dar nici ultima dată nu au făcut-o.
Este bună sau nu majorarea aceasta de tarif?
Dacă aș fi utilizator de taxi zilnic, săptămânal, lunar sau chiar și ocazional poate că nici mie nu mi-ar fi convenit. De altfel ar trebui să punem această mărire de preț pe km la taxi în aceeași discuție și cu restul scumpirilor din viața noastră. Aproape totul s-a scumpit anul acesta. Pentru unii clienți este bine această majorare de tarif și nu prea.
De ce nu este bine? Păi cred că este evident. Numărul celor care vor folosi taxiul va scădea sau vor face comandă la alte firme de taxi cu tarif mai mic. Însă asta este ca si cum te duci la magazin și cumperi un produs mai ieftin și respectiv de o calitate mai proastă doar pentru că nu-ți permiți. Aceeași analogie trebuie aplicată și la taxi. Calitatea serviciului se regăsește în preț. Nu zic că toți șoferii de aici sunt ușă de biserică, iar pădure fără uscături nu se poate.
De ce este bine? Pentru că întâlnesc mulți clienți care îmi spun că nu găsesc un taxi la comandă, iar mulți dintre aceștia au urgentă nevoie de o mașină. În acest timp, alți oameni solicită taxiul pentru chestii minore: să meargă la metrou, să meargă ca să-și ridice masa de prânz, să meargă până la magazinul din cartier și înapoi acasă sau la easy box-ul din cartier ca să-și ridice coletul. Acum, poate, cei care au într-adevăr nevoie de taxi vor găsi, iar cei care doar se plimbă, păi să se plimbe pe jos. În toate țările dezvoltate și civilizate taxiul este un lux și nu folosit când întârzie autobuzul.
De ce a doua majorare de tarif în același an?
După cum am zis – totul s-a scumpit în viața noastră. Iar pentru același serviciu nouă ne-au crescut prețurile, de la gaz și până la întreținerea mașinii. Ca să facem față scumpirilor din viața noastră și fără să fi majorat tariful am fi avut două variante:
- să fi muncit în plus mai multe ore (mă gândesc că nimănui nu i-ar fi convenit asta dacă ar fi în locul nostru)
- să fi scăzut calitatea serviciului, iar asta se traduce prin mașină mai murdară și reparat mai rar
Clienții trebuie să înțeleagă că un om nu face față la cheltuieli trebuie să reducă de undeva. Ce variantă am mai fi avut? Să ne fi lăsat de meserie?
Personal sunt încântat de această majorare de tarif. Prefer mai puțini clienți pe zi, dar măcar sunt oameni care chiar au nevoie de un taxi. Iar la final de zi, cu diferența de tarif, practic voi face aceeași bani.
Așa cum la privat, până chiar și la stat au existat măriri de salarii, așa mi se pare și mie normal să am mărire de tarif. Cumva trebuie să ținem pasul cu inflația și cheltuielile lunare. Iar companiile de taxi și respectiv clienții care folosesc taxiurile cu cele mai mici prețuri trebuie să înțelegeți că în ecuația asta nu clientul trebuie să fie singurul satisfăcut. Degeaba te bucuri tu ca patron de taxi că ai mai mulți clienți de când competitorul a mărit prețurile dacă șoferul trage sania pe uscat și nu face față la cheltuieli. Atâta timp cât șoferul o duce bine, face bani decenți și ușor, nu este nevoie să mai stea câteva ore în plus ca să compenseze, atunci el va fi mulțumit. Prin urmare va presta servicii de calitate peste medie.
Lasă un răspuns