În sfârșit avem și noi parte de ceva propuneri care mai pot elibera orașul de traficul sufocant.
Primăria Capitalei urmează să decidă asupra organizării unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul orașului, la propunerea unui consilier general ALDE. Referendumul ar urma să aibă loc în 27 ianuarie anul viitor. (sursa)
Se pare că un consilier general de la primăria capitalei, pe numele lui: Tudor Ionescu, propune să ieșim la referendum și să răspundem cu „DA” sau „NU” la întrebarea: „Sunteți de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului București prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?”
Ca șofer zilnic de București, pot să vă spun că este cea mai bună idee pe care au putut să o propună acești oameni de când sunt în acele funcții. Nu este nici pe departe soluția ideală, dar este mai bună decât nimic.
Centrul orașului este sufocat de mașini parcate pe trotuare sau pe primele benzi de circulație, în timp ce clădirile de parcări special amenajate sunt pustii. Poate că am merita și noi un aer mai curat în București sau poate că sunt oameni care doresc să meargă pe jos câteva stații, dar cu un așa trafic plin de claxoane și noxe de la mașini mai vechi ca ei, încep să se răzgândească.
Ce este drept, am observat pe câteva bulevarde principale că au început să dea amenzi celor care parchează pe prima bandă, un exemplu ar fi Splaiul Independenței între Izvor și Piața Națiunile Unite, dar măi oameni buni, mai sunt multe străzi în București.
Eu în continuare cred că o soluție ideală pentru traficul din București este crearea de benzi unice pentru transportul public de persoane. Când o să stea cetățeanul din București în mașinuța lui confortabilă câte 1-2 ore, zilnic, prin trafic și autobuzul, taxiul sau troleibuzul o să treacă pe lângă el glonț, iar colegul lui de birou o să facă aceeași distanță în doar 20-30 de minute, o să-și lase mașinuța confortabilă în parcarea blocului și o să meargă la birou cu transportul public local.
Lasă un răspuns