Trebuie să recunosc că eu mă număr printre oamenii care nu au urmărit tot acest scandal, scoarță cu scoarță când a apărut și m-am mulțumit doar cu ideile de bază. Documentarul The Great Hack de pe Netflix parcă a explicat toată treaba cu scandalul Cambridge Analytica, Facebook și datele utilizatorilor mai bine decât au făcut-o articolele de la acea vreme care au scos totul la iveală.
Așa cum începe și documentarul de altfel, trebuie să înțelegeți sau mai bine să acceptați că tot, absolut tot ce faceți în on-line este urmărit, mai ales prin cadrul aplicațiilor, iar reclame despre produse asemănătoare cu ce ați vizitat recent sunt dovezile clare. Ca să închid această paranteză, uitați-vă la această știre și asta sau căutați pe Google la imagini: Facebook new data center. Oamenii ăștia din ce credeți că scot atâția bani? Din statistici despre comportamentul nostru pe rețelele lor sociale.
Documentarul The Great Hack se leagă foarte mult de cazul Cambridge Analytica și campania de alegeri a lui Donald Trump. Sunt foarte multe puncte care pleacă de la aceste două episoade ce au născut campanii la nivel internațional despre dreptul asupra datelor ca un nou drept al omului – #OwnYourData.
Aceștia au folosit date despre comportamentul utilizatorilor și i-au influențat pe cei care erau indeciși, i-au transformat în susținători radicali, le-au dat un scop pentru a lupta, iar tactica lor a fost: dezbină și cucerește.
Au fost oameni în acel moment, printre care: Carole Cadwalladr – jurnalist de investigații la The Guardian, David Carroll, Paul Hilder, dar și mulți alții care au luptat cu acești coloși, iar acum unii sunt la pământ în timp ce alții încă sângerează. Facebook spre exemplu a primit o amendă de 5 miliarde de dolari, cea mai mare amendă dată vreodată unei companii de tehnologie de FTC (Comisia Federală pentru Comerț).
Cel mai trist este că printre toate acele declarații este numită și țara noastră ca zonă unde Cambridge Analytica și-a testat cunoștințele. Pe voi vă miră? Pe mine doar că s-a aflat.
Mi-aș dori să existe un pariu pe care să-l fac cu voi în acest moment și pe care eu să-l câștig, iar ca și poruncă vreau să vă uitați la acest film. Este extrem de important ca voi să înțelegeți cât de mult valorează și cele 10 secunde pe care voi le petreceți uitându-vă la un clip cu animale în detrimentul celor 2 secunde la un copil amărât care stă cu mâna întinsă la cerșit sau cât valorează like-urile pe care le dați zilnic, cam atât de mult vreau ca lumea să vadă documentarul ăsta. În data centrele menționate mai sus se duc toate aceste informații ca atunci când ei vor să facă reclame să știe pe cine să vizeze în funcție de produs.
La sfârșitul documentarului The Great Hack de pe Netflix scrie că directorul digital de campanie al lui Donald Trump a declarat că a făcut 5.9 milioane de reclame vizuale pe Facebook, iar în campania lui Hillary Clinton s-au făcut 66.000. Se pare că tot el este directorul de campanie pentru Trump 2020 și din câte am auzit de la anumite persoane dubioase, se pare că va câștiga din nou.
Carole Cadwalladr împreună cu alți reporteri de la New York Times au fost finaliști pentru Premiul Pulitzer 2019 pentru că au scos la iveală tot scandalul cu Cambridge Analytica.
Găsiți aici trailer pentru documentarul produs de Netflix: The Great Hack.
monica a zis
Am gasit documentarul inainte sa gasesc ac site si chiar vroiam sa mai aud ceva opinii. Mi a placut filmul, real, zilele noastre.
Astept mai multe recomandari pt filmele de pe netfilx.
Multumesc.