• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Confesiuni
    • Confesiuni
    • Sfaturi utile
    • Gânduri
  • București
    • București
    • Evenimente
  • Recenzii
    • Cărți
    • Filme
  • Contact
Confesiuni din taxi

Confesiuni din taxi

Blog

Uber vs. Taxi. Cum a început totul

12 februarie 2018 De bogdan Lasă un comentariu

Uber vs. Taxi, s-a ajuns la nivelul în care foarte mulți oameni discută despre acest subiect doar pentru că nu agrează pe cineva care se află în vreuna din tabere sau au avut experiențe neplăcute cu una din aceste categorii. Câți dintre voi știți de unde a plecat tot acest „război”? Ce i-a deranjat atât de mult pe taximetriști de s-a ajuns atât de departe? Și nu, nu este vorba de concurență pentru că ea există de mult timp și până să apară Uber în România, nimeni nu s-a plâns.

Din punctul meu de vedere, concurența este bună, îi ajută pe ceilalți să-și îmbunătățească serviciile atunci când observă că o parte din clientelă le pleacă. Așa s-a întâmplat și în taximetrie de când a sosit Black Cab în România. Știu că nu se vede, dar la un nivel mai mic a avut un impact foarte mare. Am întâlnit taximetriști care datorită prieteniei lor cu unii șoferi de la firme precum Black Cab, au ajuns să-și schimbe ținuta și comportamentul.

Problema cea mare este că această schimbare s-a făcut doar la acei oameni care sunt dispuși să se schimbe și nu a venit și din partea celor care conduc firmele de taxi pentru că de acolo pleacă totul. Când patronul „ordonă” angajatul execută. Dacă această schimbare se întâmpla și acolo sus, în acest moment, taximetria arăta altfel. Să nu credeți nici măcar pentru o secundă că acei șoferi de la Uber, Black Cab sau alte firme asemănătoare, au acea curățenie impecabilă în mașină pentru că sunt de pe altă planetă. Nu. Lor li se impune de către angajatori să spele mașinile zilnic. Dacă nu mă credeți, întrebați-i.

Cam așa văd eu lucrurile când vine vorba despre concurență. Iar ca mine sunt mulți, problema cea mare intervine atunci când vine vorba de concurență neloială și cam asta face în acest moment, Uber, Taxify și ce firme or mai exista de acest gen, în România.

De ce este concurență neloială? Aceasta este întrebarea pe care un om deștept ar trebui să și-o pună, înainte să mai facă discriminări, amenințări (așa cum s-a întâmplat recent, la Timișoara, unde un șofer de taxi a fost amenințat de mai mulți șoferi care lucrează la Uber, în timp ce taximetristul avea clienți în mașină) sau alte fapte asemănătoare pentru că problema, ca de fiecare dată, pleacă de sus, de la cei care fac legile. Dacă ar fi existat legi concrete, firmele de acest gen nu ar mai existat sau ar fi existat sub alte circumstanțe și alte tarife prin urmare nu ar mai fi făcut concurență neloială.

Aceste firme beneficiază de lacunele din legi. Uniunea Europeană a stabilit clar că ei fac transport public de persoane (fapt pe care l-au negat până la anunțul de la UE), dar nu îl fac sub aceleași condiții ca și cei din taximetrie. Ei nu au atestat profesional, ei nu au licențe de transport (licențe care se vizează o dată la 5 ani și trebuiesc anumite criterii îndeplinite pentru a primi vizarea), ei nu au asigurări speciale, ei nu au parte de o verificare metrologică periodică, etc. În schimb au o mașină și o aplicație, dar practică aproape același tarif ca și taximetriștii (în unele cazuri, chiar mai mic). Asta înseamnă concurență neloială. Nu cred că mai are rost să precizez că este și riscant să mergi (ca și client) în asemenea condiții. Dacă (să sperăm că nu se va ajunge vreodată acolo) se întâmplă ceva neplăcut, un șofer de taxi îl găsești imediat. Are cazierul de la poliție scos (fără el nu te angajează nimeni), apare în baza de date a Primăriei, are contract cu firma respectivă de taxi + ecusonul afișat tot timpul în interiorul mașinii, sunt controale (aproape zilnice) în diferite puncte ale orașului pentru a îi amenda pe cei care nu sunt în regulă cu actele. În cazul firmelor gen Uber, Taxify și alții, cine îi controlează dacă nu ști care sunt? Nu au nici un fel de inscripție, nu poți să-i deosebești, iar în cazurile mai puțin plăcute, firmele ar putea să nu ofere nici un fel de informație pentru că sunt firme private și nu sunt obligate, fără un mandat de la poliție.

În unele țări, unde se practică acest serviciu exact pentru care a fost inventat, acela de a împărți o mașină cu mai multe persoane care lucrează în aceeași zonă ca și tine, au succes și nimeni nu protestează pentru că beneficiază fiecare om care deține o mașină. În România și alte țări se practică ca și afacere, una neloială, fapt care stârnește agresivitate și se ajunge la expresii: uber vs taxi, când ele ar trebui să fie două categorii diferite.

Similare

Din categoria: Confesiuni Etichete: Black Cab, Concurență neloială, România, Taxi, Uber

Cele mai citite articole

  • Cum să afli cât costă o cursă cu taxiul
  • Tariful la fiecare companie de taxi din București
  • Topul cărților pentru adolescenți
  • Părerea clienților: care este cea mai bună aplicație de taxi
  • Comanda la taxi și informațiile de la dispecerat
Articol anterior: « Deviația de sept, o mare necunoscută pentru doctorul meu de familie
Articolul urmator: Lara Fabian – Camouflage »

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Discuții

AST Taxi București – Aplicație nouă de taxi

Protest taximetriști București

Motivele pentru care au protestat taximetriștii azi în București

Speed Taxi a redus tariful la 2,59 lei pe km

Evenimente

Black Friday 2020 | Live Blog – magazine și reduceri

Social Media Summit | București 2020

Am fost la vernisajul Stare de gratie la Galeria Sector 1

Tags

Arena Națională Bestseller Black Friday Bucuresti București București frumos Cinema Elvira Popescu Clienti din taxi Clienți din taxi Clienți frumoși Concerte Confesiuni Coronavirus Criza economică Cărți Cărți recomandate Dezvoltare personala Evenimente Experiente Film Film dramă Filme Netflix Filme pentru pretențioși Impresii de taximetrist Influencer LifeStyle Netflix O poveste reală Recenzie Recenzie filme Relații Romexpo România Scriitor Român Sfaturi utile Social media Speed taxi Tarif taxi Taxi Taxi București Taximetrist Tehnologie Top carti Traficul din București Vernisaj
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Footer

Lumea văzută prin ochii unui taximetrist

Mi-au trecut prin taxi până acum o armată de oameni. Întâlnesc zilnic tot felul de clienți: divorțați, plecați la muncă prin alte țări, golani, oameni de afaceri și celebrități.

Poveștile diferă, la fel și lecțiile ce pot fi trase din experiențele lor. Le povestesc cu plăcere în speranța că poate cineva învață ceva nou, se amuză sau pur și simplu dorește o ancoră cu realitatea.

Mai scriu și despre cărțile pe care le citesc, filmele și serialele pe care le vizionez, dar și locurile frumoase din București pe care de obicei lumea le descoperă de la taximetriști.

Mă puteți contacta prin adresa de email din pagina de Contact.

Recent

  • AST Taxi București – Aplicație nouă de taxi
  • Viața bate filmul: confesiuni despre iubire, trădare și ironia sorții
  • O gheișă de România
  • Poți să fugi, dar destinul te prinde din urmă
  • Motivele pentru care au protestat taximetriștii azi în București

Search

Confesiuni din taxi Copyright © 2025

 

Încarc comentariile...