Dacă mai adăugăm ceva pe listă scurtă din ce am învățat pe timpul pandemiei, este că acum clientul știe că are de ales. Am avut multe discuții cu foarte mulți clienți după hopul de anul trecut prin care am trecut cu toții și am realizat cât de multă atenție dau clienții despre care este cea mai bună aplicație de taxi din București.
Migrarea clienților pe diferite aplicații de taxi
După valul 3 de pandemie din 2021 treaba a început să meargă mai bine în taximetrie. Însă clienții de taxi vechi și-au ales alte aplicații de taxi pe care să le folosească încă din 2020, când taxiuri libere erau suficiente.
2020 a fost momentul când trebuia să te gândești și la alte lucruri, iar cei care mergeau cu taxiul au dat mai multă atenție aplicațiilor de taxi și în special șoferilor. De la interacțiunea cu șoferul pe timpul cursei, felul cum conducea, dacă ajungea în timpul dat la comandă, dacă ajungea mai devreme sau mai târziu și până la cât de simplă era utilizarea aplicației. Toate aceste criterii au făcut ca mulți dintre clienți să renunțe la aplicații de taxi pe care le foloseau și să încerce ceva nou.
Cea mai utilizată aplicație de taxi din partea clientului
Dacă ne uităm la numărul de comenzi, da. Aplicația de comandat taxi de la Speed a avut cele mai multe comenzi, dar comparația pe care vreau eu să o fac este alta, pentru că Speed este și un dispecerat de taxi, ceea ce automat implică mai mulți clienți. Dacă îi punem la socoteală numai pe cei care nu s-au adaptat cu smartphone-urile și comandă taxi sunând la dispecerat, cred că sunt cu un sfert mai mult.
Comparație pe care vreau eu să o evidențiez aici este diferența dintre aplicația de taxi Free Now și Star Taxi și îți spun ca este colosală.
Evoluția aplicației Star Taxi
Avansul pe care această aplicație a făcut-o într-un timp atât de scurt m-a uimit. În doar câțiva ani și-a crescut enorm numărul de comenzi pe care noi șoferii le vedem în aplicație, a introdus plata cu cardul care pentru șoferi este cel mai simplu și rapid mod de plată, iar utilizarea aplicației prin orice alte meniuri este extrem de intuitivă.
De ce m-a impresionat și merită menționat? Pentru că acum este concurentul oricărei aplicații de comandat taxi din țară, în condițiile în care nu au nici un brand mare în spate. Nu așa cum au cei de la Free Now, care sunt deținuți de Daimler și BMW și nici vreun dispecerat, deși aici doar Speed taxi mai face ceva valuri.
Star Taxi au pornit ca o firmă mică cu venituri doar din abonamentele lunare și au ridicat standardele la cele mai înalte cote. Aplicația oferă posibilitatea de review-uri atât pentru șoferi cât și pentru clienți. La Free Now pot să dau review clientului după cursă, dar când iau orice comandă, nu pot să văd dinainte dacă clientul are nota 1 sau nota maximă, așa cum clientul vede la mine înainte să mă accepte. La aplicație Star Taxi se vede de ambele părți.
Karma are grijă de toți, chiar și de Free Now
Free Now a greșit față de șoferii de taxi, iar acum începe să plătească. După ce a cumpărat aplicația Clever taxi, la scurt timp Free Now a început să primească în cadrul aceleași aplicații și șoferi non-taxi, de ride-sharing. Dar cumva era de așteptat. Așa a făcut peste tot în lume. Însă nesimțirea și mai mare a fost după ce a început să prioritizeze comenzile către șoferii non-taxi și apoi să vină la șoferii de taxi.
Îmi povesteau clienții care în fiecare dimineață aplicația le transmitea că nu sunt șoferi de taxi în zonă, dar au găsit altă mașină. Și apoi se trezeau cu mașini neinscripționate și ne-legale. Colegi de taxi care făceau comenzi și aveau în față aplicațiile de șoferi de la taxi și non-taxi. Comenzile erau transmise cu 2-3 secunde mai devreme la șoferii non-taxi.
Pe timpul pandemiei, cred că aveam cel puțin 2-3 clienți pe lună care erau nemulțumiți de aplicație Free Now, dar nu cunoșteau alte opțiuni de a comanda taxi. În prezent, când la restul aplicațiilor sunt comenzi cu sacul, la Free Now 1 din 10 comenzi sunt în aproprierea mea, sub 3 km. Restul de comenzi sunt de la 7-8 km și până la 15 km. Cine ar onora așa ceva?
Iar tipul de clienți sunt total diferiți. Gradul de civilizație dintre clienții de pe cele 2 aplicații este foarte diferit. La Free Now se dau jos din mașină înainte să pot să trec suma în aparat. Recent ni s-a întâmplat să coboare clientul, crezând că este plata cu cardul când de fapt era cu cash. Am auzit recent că Uber poartă discuții să cumpere aplicația Free Now.
Recomandarea mea
Încearcă mai multe aplicații de taxi până vezi clar diferențele dintre șoferi și mașinile lor. Vrei să-ți mai spun un secret pentru care te asigur că la Star Taxi sunt șanse să găsești șoferi și mașini mai bune?
La Free Now se oprește comision pentru fiecare comandă luată. Șoferii slabi și de 2 lei vor prefera întâi aplicația asta, pentru că preferă să li se rețină un procentaj dintr-o sumă care la urmă li se cuvine.
Pe când la Star Taxi trebuie să plătești abonamentul în avans. Șoferii care nu se zgârcesc și care oferă condiții, vor prefera întâi aplicația asta. Pentru că tot timpul clienții de aici au fost mai elitiști. Client mulțumit – șofer mulțumit.
Ioana a zis
Aplicația Star Taxi nu este adaptata clienților care poseda un telefon mobil cu abonament la o companie telefonică dintr-o alta țara, deci exclude un grup de clienți. Ma gândesc ca ar fi un caz interesant de prezentat organismelor europene care se ocupa de protecția consumatorilor in EU.
bogdan a zis
Poate, dacă într-adevăr așa stau lucrurile. Doar că în același timp nu cred că sunt obligați. Însă să nu uităm detaliul că au fost un grup mic care au plecat de la nimic. Poate cu timpul vor rezolva și problema asta.
Cristian a zis
Star taxi o companie incompetentă și profitoare și batjocoritoare la adresa soferilo poți vb doar cu niște incompetenți aroganți și batjocoritori să vă fie rușine