Fyre Festival a fost o tentativă de festival de muzică, ce a eșuat dinainte să înceapă și dovada pericolului la care oamenii (mai ales copiii) sunt expuși atunci când influencerii fac postări plătite fără să specifice acest lucru și fără să știe mare lucru despre produs. Ideea de Fyre Festival a fost pornită de Billy McFarland – CEO la Fyre Media Inc. și rapperul Ja Rule, cu intenția de a promova aplicația Fyre.
Documentarul despre Fyre Festival este creat din declarațiile oamenilor care au lucrat, colaborat și contribuit pentru acest eveniment, filmări ale copiilor ajunși la eveniment și date exacte despre ce s-a întâmplat la sfârșitul acestui coșmar. Orice informație poate fi verificată în vastul internet sub diverse probe – poze, filmări, etc.
Eșecul care a avut loc la Fyre Festival este o dovadă clară a influencerilor nepăsători, inconștienți și fără cap. Acest gen de influenceri, pentru că nu sunt toți așa și nu trebuie să generalizăm, au o putere mult prea mare, iar oamenii care îi ascultă sau urmăresc pe rețelele de socializare, nu sunt în stare să discerne care postare este plătită și care este cu adevărat dedicată ție, cel care îl urmărești, pentru a descoperi ceva nou, bun și fără egal.
Citește și Influencer sau panou publicitar?
După cum vei descoperi și în documentar, foarte mulți, extrem de mulți influenceri și vedete au fost plătiți pentru a promova Fyre Festival, în condițiile în care ei nu știau nimic, nu fuseseră acolo și au promovat doar materialele pe care le-au primit de la organizatorii evenimentului. Manechinele și vedetele care au participat la crearea pozelor și filmărilor promoționale, au promovat acest festival crezând că așa va arăta, așa cum ei se distrau pe iahturi de lux.
Înțeleg că nu aveau de unde să știe ce se va întâmpla mai târziu și că festivalul va fi un eșec total sau că Billy McFarland a decis să nu mai fie așa cum promiseseră, dar măcar asta este o lecție pentru a mai promova ceva la care nu participi atunci când are loc și despre care nu ști nimic altceva decât brieful primit pe mail. A fost o lecție scump plătită de acești influenceri.
În documentarul Fyre Festival de pe Netflix apar influencerii, vedetele și manechinele care au postat pe rețelele lor de socializare și care au recomandat festivalul de muzică, dar pe Wikipedia apar extrem de puțini dintre aceștia, probabil că doar aceia au recunoscut public că au primit bani pentru a promova evenimentul.
Aceștia au promovat un festival ce trebuia să aibă loc pe o insulă pe care faimosul traficant de droguri Pablo Escobar a deținut-o. Au pozat și filmat spoturi publicitare extrem de bine făcute, pe iahturi de lux și au promis un festival de muzică exclusivist și de lux. După ce au primit aprobarea familiei și avocaților pentru organizarea festivalului de muzică pe acea insulă, din Bahamas, cu o singură cerere de a nu specifica nicăieri că acea insulă a aparținut lui Pablo Escobar, aceștia au ignorat cererea familiei și a avocaților.
Billy McFarland a făcut reclamele pentru eveniment menționând că este fosta insulă a lui Pablo Escobar și imediat au fost alungați de pe acea insulă. Într-un final au găsit un alt loc, Exuma, din Bahamas. Fără vilele de lux pe care le-au promis, fără infrastructura necesară de a susține un festival de muzică de o asemenea amploare, fără condiții de transport ale participanților și fără cam nimic din ce au promis, locul respectiv și evenimentul în sine s-a transformat într-un cine supraviețuiește.
Citește și O nouă criză mondială – criza oamenilor păcăliți, a reclamelor și a consumului
Asa cum am început să aud din ce în ce mai des discuții la diferite evenimente unde influenceri, bloggeri, vlogeri și oameni de presă sunt invitați și discute pe subiectul de etică, așa am văzut și în documentarul despre Fyre Festival de pe Netflix, că s-a abordat subiectul prin care influencerul, când face o postare, indiferent de rețeaua de socializare și este o postare plătita, păi să specifice că este plătit și că nu recomandă acel loc pentru ca îi place sau îl frecventează, ci doar pentru că a fost plătit, pentru că altfel se crează un alt dezastru precum Fyre Festival.
În cadrul evenimentului menționat mai sus, la subiectul despre etică s-a recomandat ca influencerii, bloggerii, vlogerii și restul categoriilor, când fac un articol/postare plătită, să adauge un (p) în dreptul acesteia. În acest fel știi că el a fost plătit și de fapt nu recomandă acel loc. Pot exista situații în care prietenii celor care postează ajung în acele locuri și vor fi dezamăgiți de ceea ce găsesc, dar respectivii au scris foarte frumos despre acel loc și uite așa ajung prietenii vechi să dispară, desigur, asta pare o nimica toată pe lângă dezastrul de la Fyre Festival, dar este un bun punct de vedere, iar eu sper să devină lege acest (p).
Despre dezastrul de la Fyre Festival s-au făcut două documentare. Un documentar creat de Hulu – vezi trailer aici și un documentar creat de Netflix – vezi trailer aici.
Lasă un răspuns