Chiar am crezut că voi rezista până la final fără să dau atenție acestor specimene de oameni flămânzi. Dar observ că ei mănâncă la micul de-jun bani, la prânz o ciorbă de bani și seara un desert mic din tot rahatul adunat din bani. Ce grija pentru comunitate? De unde coșmaruri noaptea că ai lăudat un produs care distruge adolescența naivilor? Ce-i aia demnitate? Nu tată, banul să iasă că restul sunt trecătoare.
Dacă în ultimii 2-3 ani am luat parte împreună la orice găgăuță care strânge câteva mii de followeri pe instagram (pentru că aici este mai ușor, pui enșpe mii de haștaguri, câteva poze indecente și bam, ești influencer). Apoi trimite un mail la câteva agenții, iar ăiă și mai inconștienți, le dau contracte cu produse fără să-i verifice.
Dar apoi mai vin ăia șmecherii și loiali unui brand care în câteva luni bagă reclame la produse din aceeași categorie, de la branduri diferite. Păi ce-am făcut măi nene? Ne-am băgat ceva în ea de tovărășie sau ce-am făcut?
Bun, cam așa a funcționat industria înainte de criza asta, iar la evenimente vedeam tot felul de copii care s-au ajuns că au avut câteva contracte.
Timpul trece, pietrele se sfarmă…
A venit coronavirus, internetul a bubuit de campanii pe net că de, toată lumea stă în casă și are timp să vadă una alta, mai comandă șamponul ăla de pe cada vedetei de 6 luni apărute pe instagram, că înainte sufla în iaurt. Domne, cel mai bun șampon. Vă spun eu sigur la cei 20 și o leacă de ani pe care-i am. Credeți-mă pe cuvânt de expert în mâncat rahat.
Bun, dar au trecut câteva luni, brandurile și-au cam retras din campanii și vedem influencerii ăștia care nu mai recomandă nimic. Băi, dar ce s-o fi întâmplat? Asta se întâmplă când spui lasă că se întoarce roata… ?
Unde sunt influencerii ăștia? Nu mai consumă produse de când stau acasă? Sau probabil brandul nu mai plătește cu bani sau produse, deci nu mai este nici un motiv să-i faci reclamă, nu?
Înțeleg, timpul înseamnă bani și tu trebuie să te întreții. Dar după o foame lunga, când pui ghearele pe un contract, mergi și cu bucile în sus numai să faci impresie bună.
Unde am ajuns?
Azi am dat peste articolul ăsta de la Alex, postat de câteva zile. Dacă chiar aici s-a ajuns…tati ți-ai greșit planurile pentru viitor, ceva nu a funcționat bine în adolescență.
Hai, repetați după mine: noi ne iubim comunitatea!
plușica
Intrați și citiți articolele astea de la plușica, trebuie să vedeți cât de iresponsabili sunt acești copii deveniți peste noapte influenceri și cum recomandă produse ce ar trebuie oferite de doctori în urma unui set de analize.
Ieri am citit și articolul ăsta tot de la zoso. Am observat și eu în perioada asta de carantina că s-au făcut live-uri peste live-uri cu oameni de comunicare care aduc câte un brand, un „expert” în domeniu, o față cunoscută și hai să discutăm. Discuțiile te îndeamnă să cumperi de la brand-ul x. Ok, ne adaptăm la criză, dar criza ipocriziei ce facem cu ea?
Tu, marele influencer, îți îndemni comunitatea să cumpere produsele x și y pe timp de criză (sau la început de criză), când știi foarte bine ce va urma. În loc să-i ajuți cu un sfat, cu niște recomandări cum să se adapteze la criză, tu te mândrești că nu ești al fel precum copiii de pe instagram care copiază sistemul de influecing învechit cu produsul reclamă pe fundal pe care vedetele îl foloseau acum 4-5 ani.
Unde vom ajunge?
Înțeleg faptul vă aveți un business, dar nu mai apăreți la evenimente drept influencer, că nu sunteți. Voi nu ridicați nici un deget fără să aveți ceva de câștigat. Orice eveniment, invitat și informație pe care o oferiți publicului, voi ați primit ceva la schimb.
Nu asta înseamnă să fii influencer.
În state, de mai bine de 1 an a început tranziția brandurilor către influencerii naturali, oameni care atunci când fac o recomandare sunt cât se poate de sinceri și loiali acelui brand. Influenceri care ori nu recomandă niciodată un tip de produs de la diferite branduri ori o fac, dar lasă să treacă cel puțin 6 luni.
Sunt convins că urmează și la noi era asta. Aștept cu nerăbdare ca firmele să-și dea seama că n-au nevoie de o agenție, de un intermediar pentru a realiza acea reclamă.
Este mai ușor, mai natural și mai benefic pentru ambele părți să lucreze direct. Influencerul primește mai mulți bani dacă agenția este eliminată, deci își va da interesul mai mult, iar brandul automat câștigă.
Chiar vreți să vă vedeți produsul în fundul unei fete pentru a-l cumpără? Asta recomandă acel produs? În loc să cauți o fată naturală, care iubește viața și postează constant, fără poze făcute în studio?
Dacă nu v-ați uitat la filmul ăsta până acum, vă recomand să o faceți, să vedeți efectele unor influenceri. Trailer.
Lasă un răspuns