Una din multele probleme cu care mă confrunt atunci când ajung la o comandă, observ cum clientul are lângă el bagaje multe cât casa de mare. Este de înțeles că oamenii se mai mută sau pleacă din oraș/țară, dar să fim serioși, câtă pretenție să ai de la o mașină ca să-ți transporte 3 trolere mari cât un copil de 10 ani plus toată familia?
Nu au fost puține cazurile în care odată ajuns la client, mi-am dat seama după zâmbetele lor, entuziamul, bagajele care erau mai multe decât numărul de persoane și într-un final, cămășile hawaiene că urmează să plece la mare. Nu mi-a plăcut că a trebuit să le schimb buna dispoziție, dar cineva trebuia să le spună că într-o mașină normală, nu pot intra 4 persoane + șofer + 5 trolere mici (au fost cazuri și cu 2 tolere imense cu același număr de persoane și multe alte cazuri care au dus la același rezultat: nu au încăput deși aveau alte cămăși).
Problema, pe care aparent mulți clienți nu o conștientizează decât după ce șoferul le-o spune, este că ei nu anunță dispecera sau să noteze la observații, în aplicație, atunci când fac comanda, iar șoferul când ajunge la comandă, le dă vestea tristă. De aici toate probleme încep în domino: trebuiesc mai multe mașini; unii clienți nu doresc să meargă cu mai mult de o mașină, când de fapt le-ar trebui o dubă; este posibil să nu o mai găsească nici măcar pe a doua. Uite așa din aceste mici probleme, oamenii pot să-și piardă zborul cu avionul sau să piardă trenul.
Mai există și genul de client care este singur, dar are două trolere imense, iar în portbagaj intră doar unul și apoi îi vine geniala idee și spune: lasă că îl punem pe bancheta din spate pe al doilea. Eu nu am înțeles niciodată de unde vin ideile astea. De parcă am merge cu mașina lui, de parcă acolo, după ce el își va lua trolerul, acolo nu se va urca o persoană.
Desigur că începe cu amenințări de genul: îți fac reclamație dacă nu faci așa, moment în care îi dau și primul troler jos din portbagaj și îi spun la ce număr de telefon să sune pentru reclamații. Unii oameni trebuie să învețe respectul și să realizeze că atâta timp cât ai pretenția ca taxiul care vine să fie curat, atunci comportă-te ca atare. Nu să urcăm bagajele pe bancheta din spate, să nu mâncăm în mașină sau să fumăm (peste câțiva ani, mulți nu vor înțelege de ce ar fi avut voie să fumeze în mașină). Bagajele se pun în portBAGAJ, oamenii stau pe banchetă. Sunt reguli simple și normale. Ai bagaje foarte multe? Închiriezi o dubă, o mașină break sau faci comandă de mai multe mașini.
Este o pierdere de timp atât pentru clienți cât și pentru șofer. De aceea vă recomand, atunci când aveți și cel mai mic troler, anunțați dispecera sau notați în aplicație la rubrica de observații că aveți bagaje și câte sunt. În acest fel, cel care știe că nu are loc în mașină, nu ia comanda.
Lasă un răspuns